فرماندار ملكان خواستار اتخاذ تمهيدات لازم جهت جلوگيري از سواستفاده برخي روشندگان گوگرد و كربنات شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، شيرين زاده در جلسه كارگروه كشاورزي شهرستان ملكان افزود: متاسفانه سال گذشته برخي فروشندگان گوگرد و روغن فروري اوري كشمش در ايام برداشت محصول انگور با افزايش خودسرانه اين محصولات را تا چندين برابر قيمت واقعي به باغداران فروختند.

وي گفت:با توجه به ايجاد بازار سياه و افزايش قيمت توسط برخي سودجويان امسال اين محصول به حد كافي خريداري و در انبارها ذخيره شده است.

فرماندار ملكان بر ساماندهي مراكز توزيع گوگرد و كربنات در شهرستان ملكان تاكيد كرد و اظهاركرد متاسفانه سال گذشته بعلت توزيع گوگرد تقلبي مورد استفاده در دباغي ها محصول برخي از باغداران از بين رفت.

شيرين زاده در ادامه جلسه همچنين خواستار نظارت جدي جهادكشاورزي و بهداش و درمان در جهت جلوگيري از احدا بارگاههاي انگور در اطراف مكانهاي مسكوني شد و گفت¨متاسفانه بعلت احداث اين بارگاهها در اطراف مكانهاي مسكوني بهداشت شهروندان با خطراتي جدي مواجه شده است.

در اين جلسه مدير جهادكشاورزي ملكان نيز از نظارت جدي اين اداره به مراكز فروش گوگرد و كربنات در ايام برداشت انگور خبر داد و گفت: با هرگونه گرانفروشي و يا فروش محصولات تقلبي بشدت برخورد خواهد شد.

فتحي گفت:گوگرد و كربنات امسال تنها از طريق شركت هاي تعاون روستايي و مراكز مجاز سم فروشي و با نظارت جهادكشاورزي و اداره صنعت معدن و تجارت و بهداشت و درمان فروخته شده و با هرگونه فروش در مراكز ديگر برخورد خواهد شد.

وي از مجوز دار شدن بارگاههاي انگور در منطقه ملكان خبر داد و گفت :احداث بارگاه در كمتر از 500 متري مكانهاي مسكوني و نگهداري احشام ممنوع است.

وي همچنين از برداشت 250 هزار تن انگور در سال زراعي گذشته خبر داد و گفت :با توجه به سرمازدگي اخير پيش بيني مي شود امسال مقدار 150 هزار تن انگور برداشت شود كه در مقايسه با سال گذشته 40 درصد كاهش خواهد داشت/س

 

برچسب ها: نظارت ، جدی ، فروش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.