دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس:

کارکرد تولیدات داخلی گیم در حوزه آموزش و مدارس پررنگ شود

عباس قائد رحمت با یاداوری اینکه بستر برپایی نمایشگاه های گیم می بایست در نقاط مختلف کشور فراهم شود، گفت: مردم از طریق این رویدادها با تولیدات داخلی آشنا و استعدادهای این عرصه شناسایی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «عباس قائد رحمت» یادآورشد: نمایشگاه های بازی های رایانه ای باید در استان های مختلف از تنوع و جذابیت برخوردار و امکان حضور فرهیختگان و هنرمندان در کنار مردم را فراهم کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه استفاده از بازی رایانه ای نیاز به فرهنگ سازی دارد افزود: وقتی نمایشگاه بازی رایانه ای در سراسر کشور برپا شود، خانواده ها با حضور در این رویداد ها از بازی های جدید مناسب سن فرزندان خود آگاه شده و از تولیدات داخلی استفاده می کنند.

وی همچنین ادامه داد: بازی های رایانه ای تنها ابزاری سرگرم کننده نیست و می توان سطح آموزشی نسل جوان را با استفاده از این هنر - صنعت ارتقا داد. 

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس به اثر گذاری تولیدات رایانه ای بر مخاطبان اشاره کرد و گفت: با همه گیر شدن رایانه در منازل،  غربی ها اهداف خود را از طریق جنگ نرم و با ارایه تولیداتی نظیر فیلم و بازی دنبال می کنند حوزه گیم با توجه به ظرفیت های خوب ایجاد شده در کشور و تولیدات کیفی می تواند برای فرهنگسازی و مقابله با تهاجم فرهنگی اثرگذار باشد.

قائد رحمت تاکید کرد: با تهیه و تولید بازیهای مناسب ، آموزنده و جذاب می توان کارکردهای عرصه گیم را فراتر از بحث سرگرمی مطرح کرد. کارکردهای تولیدات این بخش می بایست در حوزه آموزش و مدارس پررنگ شود.

دبیرکمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با تولید بازی های ایرانی با مشخصه های یادشده می توان الگوی مناسب رفتاری برای مخاطبان بوِیژه قشر کودک و نوجوان بوجود آورد./ي2
برچسب ها: گیم ، آموزش ، کیسیون مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار