مديرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از آغاز توسعه فاز دوم واحد های دانه بندی گوگرد این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود حسني با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر روزانه حدود 2 هزارتن گوگرد در این پالایشگاه تولید می شود که از این مقدار تنها حدود 700 تن گوگرد قابلیت دانه بندی به شکل پاستیل وجود دارد و مابقی به صورت کلوخه و پودری در فضای روباز محوطه قالب گیری انبار می شود.
 
وی اظهارداشت: عمده گوگرد تولیدی این شرکت از طریق راه آهن و حمل و نقل جاده ای برای صادرات به مبادی بنادر جنوب منتقل می شود.
 
حسني تصریح کرد: گوگرد کلوخه گذشته از مشکلات و هزینه های اضافی آن، بر اساس استانداردهای بین المللی حمل و نقل دریایی به عنوان یک کالای قابل اشتعال و خطرناک طبقه بندی شده است و ضمن آلودگی محیط زیست، موجبات نارضایتی بسیاری از مشتریان گوگرد را فراهم آورده است.
 
وي تاکید کرد: در راستای اهداف استراتژیکی شرکت همچون توسعه بازار و ارتقا کیفیت محصولات، جلب رضایت مشتریان و حفظ محیط زیست، توسعه واحدهای دانه بندی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
 
مديرعامل پالایشگاه گاز خانگیران بیان داشت: اخیرا با پیگیری های به عمل آمده و پیرو گزارش های امکان سنجی ارائه شده توسط کارشناسان این شرکت، خوشبختانه مصوبه مبنی بر موافقت با توسعه واحدهای دانه بندی در این پالایشگاه از هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران اخذ شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: با عنایت به وجود شرکت های توانمند داخلی در زمینه ساخت واحدهای دانه بندی، این معاونت به دنبال پیمان سپاری این طرح به شکل EPC( طراحی، خرید و ساخت ) است.
 
حسني اضافه کرد: پالایشگاه گاز خانگیران به علت غلظت بالای هیدروژن سولفوره گاز خوراک آن در حال حاضر بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار