با تصویب طرح دوفوریتي؛

تکلیف بیمه اشخاصی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند مشخص می‌شود

نمایندگان تکلیف بیمه اجتماعی اشخاصی که 10 سال یا کمتر حق بیمه پرداخت کردند را معين کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه) دوفوریت طرح تعیین تکلیف بیمه اجتماعی اشخاصی که 10 سال یا کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند را تصویب کردند.   
 
در صورت تصویب این طرح، افرادی که 10 سال یا کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه خود از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.   
 
نمایندگان با 168 رای موافق،‌15 رای مخالف و 4 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر با دوفوریت این طرح موافقت کردند.   
 
بر اساس اين گزارش ابوالفضل ابوترابی‌ نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان طراح اصلی این طرح گفت: افرادی هستند که به مدت 8 تا 9 سال حق بیمه‌ پرداخت کرده‌اند و در صورتی که از دنیا بروند خانواده آنها نمی‌تواند از حق بیمه استفاده کنند بنابراین با تصویب این طرح آنها می‌توانند مابه‌التفاوت حق بیمه را پرداخت کرده و به 10 سال برسانند تا از مزایای بیمه استفاده کنند.   
 
غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مخالفت با این طرح اظهار داشت:‌ این طرح پیش از این در قانون بودجه سال 92 تصویب شده و با مخالفت شورای نگهبان روبرو شده است بنابراین چه نیازی است قانونی تصویب کنیم که شورای نگهبان آنرا رد کند؟
 
در ادامه جعفر قادری نماینده شیراز در موافقت با این طرح دوفوریتی گفت:‌ این موضوع چندسالی است در قانون بودجه مطرح می‌شود و موضوع جدیدی نیست.   
 
وی افزود: اتفاقات شورای نگهبان به خاطر بار مالی با آن مخالفت نکرده بلکه گفته اگر می‌خواهید چنین قانونی وضع شود باید به صورت دائمی باشد بنابراین ما در صددیم با تصویب این طرح یک قانون دائمی ایجاد کنیم.   
انتهای پیام/   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار