اولین استاندارد نانو ارائه شده توسط ایران تا سه ماه آینده به تصویب کمیته فنی بین المللی نانو ISO/TC229 می رسد.

حسن پوی پوی، دبیر کمیته فنی استاندارد سازی فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت های ایران در کمیته فنی بین المللی فناوری نانو ISO/TC229 گفت:
هم اکنون دو استاندارد نانو توسط ایران تدوین و به این کمیته ارسال شده است که یکی از آنها طی سه تا چهار ماه آینده به تصویب نهایی خواهد رسید.
وی افزود: استاندارد "اندازه گیری اورامیک اسید به عنوان بایومایکر برای تعیین فعالیت نانوذرات نقره" دو سال پیش از طرف ایران به کمیته فنی فناوری نانو ISO/TC229 فرستاده شد و درچند مرحله رأی گیری بین کشورهای عضو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند.
پوی پوی اظهار داشت: "تعاریف مربوط به شاخص های علم و فناوری و نوآوری در فناوری نانو" استاندارد دیگری است که سال گذشته توسط ایران به کمیته ارائه شده است.
دبیر کمیته فنی استاندارد سازی فناوری نانو ادامه داد‌‌‌: ارائه استانداردهای نانو به کمیته فناوری نانو ایزو و فعالیت در این زمینه علاوه بر افزایش وجهه بین المللی برای ایران، به صادرات و توسعه محصولات داخلی کشور نیز کمک می کند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از محصولات مبتنی بر فناوری نانو در ایران از نانوذرات نقره ساخته شده اند و هم اکنون الویت کشور ما تبیین استانداردی در این زمینه است.
برچسب ها: نانو ، ایزو ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار