با ورزش و فعالیت فیزیکی منظم می‌توان از بروز ناهنجاری‌های قامتی پیشگیری کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،خمیدگی به پشت و جلو آمدن شکم و انحنای جانبی ستون فقرات از شایع‌ترین ناهنجاری‌های قامتیست این ناهنجاری‌ها می‌توانند علل مختلفی داشته باشند که عمدتا مادرزادی و ارثی هستند.

یکی دیگر از شایع‌ترین علل بروز ناهنجاری‌های قامتی را علل وضعیتی و قرار گرفتن در وضعیت‌های غلط است این ناهنجاری در جوانان و نوجوانان بیشتر دیده می‌شود.

بی‌توجهی به ناهنجاری‌های قامتی می‌تواند سبب ایجاد تغییرات پاتولوژیک در افراد شود و این مسئله لزوم توجه جدی به این مسئله را نشان می‌دهد.

به منظور جلوگیری از ابتلا به ناهنجاری‌های قامتی از قرار گرفتن در وضعیت‌های غلط به مدت طولانی خودداری کنند.

ارتفاع میز و صندلی از اهمیت زیادی برخوردار است و نیاز به توجه جدی دارد و بهتر است افراد از نشستن طولانی پشت میزهای مطالعه و کامپیوتر خودداری کنند.

عضلات ستون فقرات نقش مهمی در ایستادن صحیح دارد و اگر به علت بی توجهی ضعیف شوند فرد در معرض آسیب های جدی قرار خواهد گرفت.

انجام ورزش و فعالیت بدنی منظم و دویدن های ملایم سبب تقویت عمومی ستون فقرات می شود.

وضعیت تنه به عقب و قوس کمر به جلو معمولا در افرادی که عضلات شکمی ضعیف دارند و یا وزن زیادی دارند دیده می شود که این حالت می تواند سبب ایجاد کمردرد در این افراد شود.

اگر به تغییرات وضعیتی توجه نشود و نسبت به درمان آنها اقدام نشود به مرور زمان تبدیل به تغییرات ساختمانی می‌شود که برگشت به حالت اولیه در این موارد مشکل می‌شود و چه بسا نیاز به انجام جراحی باشد.

بهتر است افراد با انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی منظم از بروز مشکلات پیشگیری کنند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.