شهرداري کرج درآمد شهرداري را تابعي از اقتصاد شهر دانست و گفت: به هر ميزان که شهر در فرآيند توسعه و رونق اقتصادي گام بردارد به همان ميزان درامد شهرداري افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سيد علي آقازاده با اشاره به تحقق بيش از 85 درصد از بودجه شهردراي کرج در نيمه نخست امسال اظهار داشت: برغم تعطيلات نوروزي و تابستانه همچنين ايام انتخابات جذب اين ميزان بودجه در شهرداري کرج بسيار قابل توجه است.
وي تبديل درآمدهاي ناپايدار به درآمدهاي پايدار را مهم دانست وبر ضرورت برنامه‌ريزي به منظور تحقق درآمدهاي پايدار تاکيد کرد .
وي عنوان کرد: در آمد ناپايدار کنوني کلانشهرها نمي تواند ضامن رشد منطقي باشد و برنامه‌ريزي براي تحقق درآمدهاي پايدار از نقاط قوت اين دوره و از برنامه‌هايي است که مديريت شهري بر انجام آن تاکيد دارد.
آقازاده با بيان اينکه در حال حاضر شهرداري از طريق درآمدهاي پايدار و ناپايدار تامين درآمد مي‌کند تصريح کرد: يکي از راه‌هاي مناسب براي رسيدن به درآمد پايدار جلب اعتماد و مشارکت بخش خصوصي در اجراي پروژه‌هاي شهري است که از يک سو موجب رونق اقتصادي شهر و از سوي ديگر از حجيم شدن شهرداري جلوگيري مي‌کند.
وي با مطرح کردن اين موضوع که درامدهاي ناپايدار در آمد ثابتي براي شهرداري تلقي نمي‌شود بيان داشت: اين نوع در آمدها وابسته به وضعيت مسکن و شرايط اقتصادي کشور متغير است و شهرداري نمي‌تواند بودجه ثابتي را براساس آنها پيش‌بيني و برنامه ريزي کند.
شهردار کرج در پايان خواستار ارسال به موقع متهم بودجه مناطق و سازمان‌ها با رويکرد افزايش درآمد شد و پايداري درآمدها را مستلزم رعايت آيتم‌ها و سر فصل‌هاي متعددي دانست و خاطر نشان کرد: حصول اين درآمدها بايد ضمن فراهم آوردن شرايط کيفي شهر، راندمان و عملکرد شهرداري در زمينه‌هيا متعدد از جمله ساختارهاي عمراني، زيربنايي و ... را متحول کند./
برچسب ها: اقتصاد ، بودجه ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار