اکثر افراد مبتلا به بیماری سیاه زخم مبتلا به مرگ خواهند شد.

دکتر شایسته متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: سیاه زخم یک بیماری عفونی است که باکتری به نام باسلیوس آنتراسیس آن را به وجود می آورد، این باکتری که در خاک زندگی می کند معمولا حیوانات محلی و وحشی مثل بز گاو و گوسفند را مبتلا می سازد.

وی افزود: کارگران کشاورزی بیشتر در معرض این بیماری خواهند بود همچنین سیاه زخم ممکن است به شکل های پوستی، ریوی یا گوارشی بروز کند.

وی گفت: شایع ترین شکل این بیماری سیاه زخم پوستی است این شکل بیماری هنگامی ایجاد می شود که هاگ های باکتری از طریق بریدگی یا فرا رسیدگی پوست وارد بدن می شوند.

2 نوع ریوی و گوارشی که ساده تر است با آنتی بیوتیک درمانی می شود همچنین ممکن است از طریق استنشاق وارد مجاری تنفسی شود. این شکل سرایت بیماری بیش از همه در افرادی که با پشم و پوست حیوانات کار دارد رخ می دهد و همچنین این افراد در معرض خطر نارسایی حاد ریه هستند واین شکل سیاه زخم بیشترین میزان مرگ و میر را دارد و در 92 درصد موارد مرگ مبتلا می شود.

وی افزود: سیاه زخم گوارشی هنگامی رخ می دهد که شخصی گوشت حیوان آلوده به سیاه زخم را بخور اما این مشکل بسیار نادر است ولی می تواند مرگ بار باشد./ع2

برچسب ها: سیاه ، زخم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.