نيروي دريايي سوريه مستقر در سواحل لاذقيه و طرطوس تأکيد کرد براي پاسخ به هرگونه حمله خارجي به حاکميت اين کشور آمادگي کامل دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني المنار ، بازتاب سرنگوني يک فروند جنگنده ارتش ترکيه در ماه ژوئن سال گذشته ميلادي در سواحل طرطوس همچنان  ادامه دارد .
سومر حاتم خبرنگار شبکه سوريه در گزارشي از سواحل لاذقيه گفت :تصميم به سرنگوني اين جنگنده ارتش ترکيه در آن روز که هيچ گونه تهديد خارجي وجود نداشت با قاطعيت گرفته شد و به تجاوز اين جنگنده قاطعانه پاسخ داده شد .
حاتم افزود امروز تهديدات آمريکا براي حمله نظامي به سوريه به بالاترين حد خود رسيده است و به همراه اين تهديدات نيز نيروي دريايي سوريه در حال آماده باش است. 
گفته مي شود نيروي دريايي سوريه جديدترين انواع سامانه هاي دفاعي و موشکهاي جديد و دوربرد را در اختيار دارد که سالهاي اخير به دست آورده است.
يکي از افسران نيروي دريايي سوريه گفت : سواحل سوريه به گورستان متجاوزان تبديل خواهد شد . ما در نيروي دريايي همانند ديگر نيروهاي مسلح به ملت خود تأکيد مي کنيم بر سر عهد و پيمان خود هستيم و با تمام قدرت با متجاوز مقابله خواهيم کرد.
خبرنگار المنار از اين افسر پرسيد آيا وعده اتفاقات غافلگير کننده را در صورت حمله خارجي مي دهيد ؟
اين افسر گفت : همه احتمالات مطرح است و ما در آمادگي کامل به سر مي بريم .
خبرنگار گفت کشتي هاي جنگي سوري در سواحل لاذقيه و طرطوس مستقر هستند و نيروهايي در اين کشتي هاي جنگي خدمت مي کنند که فداکاري "جرج عمّال" از افسران نيروي دريايي اهل لاذقيه الگوي آنهاست.
اين افسر در دفاع از مصر به هنگام حمله سه جانبه به مصر در سال 1956ميلادي يک فروند ناوچه فرانسوي به نام ژان بارت را در دفاع از مصر منفجر کرد .
يکي ديگر از افسران نيروي دريايي سوريه گفت : نيروهاي دفاع ملي براي مقابله با هرگونه تجاوزي در آمادگي کامل به سر مي برند و مصمم هستند با حمله از سوي هر طرفي که باشد مقابله کنند و در سطح بالا آموزش ديده اند و قدرت جنگي بسيار بالايي نيز دارند و به صورت کاملا حرفه اي آموزش ديده اند .
همه واقعيتها نشان مي دهد نيروي دريايي سوريه در مقابله با هرگونه تجاوز به حاکميت  اين کشور جدي است .
خبرنگار المنار در پايان اين گزارش گفت : صداي موجهاي آب در سواحل لاذقيه بيانگر جديت مدافعان حريم  اين کشور در مقابله با هرگونه حمله احتمالي خارجي است و شايد روزهاي آينده شاهدي بر اين گفته باشد .
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، لاذقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار