مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از راه‌یابی 14 فیلم مستند کوتاه و بلند و فیلم داستانی از سوی فیلم سازان یزدی به هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رضوی خبر داد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

بهرام عبدالحسینی اظهار داشت: از میان 48 اثر ارسالی از استان یزد به دبیرخانه جشنواره، 14 اثر برای داوری نهایی و راه‌یابی به جشنواره انتخاب شد.

وی ادامه داد: در مجموع 205 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده بود که در این میان 41 اثر برای داوری نهایی انتخاب شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه راه ‌یابی 14 اثر از استان یزد به جشنواره برای سال اول بسیار خوب است گفت: 10 فیلم داستانی کوتاه و بلند و چهار فیلم مستند کوتاه از یزد به جشنواره راه یافته است.

دبیر جشنواره فیلم رضوی با بیان اینکه جشنواره خوشنویسی رضوی برای 10 سال متوالی در استان برگزار شده است بیان داشت: با توجه به نیازی که به تغییر در نوع جشنواره بود تا تاثیرگذاری نیز به شکل و نحوه دیگری باشد به دنبال برگزاری جشنواره دیگری بودیم.

وی اضافه کرد: سال‌ ها جشنواره فیلم در استان برگزار نمی ‌شد و بسیاری از فیلمسازان یزدی نیز از عدم برگزاری جشنواره فیلم انتقاد داشتند از این رو تصمیم ‌گیری شد تا برای نخستین سال جشنواره فیلم در این استان برگزار شود.

عبدالحسینی از رایزنی های متعدد و برگزاری جلسات برای برگزاری جشنواره فیلم رضوی در استان خبر داد و گفت: نتیجه رایزنی ها در اسفندماه به بار نشست و میزبانی یزد در این زمینه قطعی شد.

وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره در فروردین ماه سال جاری اعلام شد گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی را از دست داده بودیم و فرصت کمی برای فراخوان و تولید اثار در اختیار داشتیم هنرمندان از برگزاری این جشنواره استقبال خوبی داشتند.

مدیرکل ارشاد یزد اظهار داشت: آثار متعددی از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در این میان فیلم سازان یزدی هم آثار خوبی به دبیرخانه ارسال کردند.

عبدالحسینی با بیان اینکه برای نخستین سال این جشنواره به میزبانی یزد برگزار می شود تصریح کرد: تمام سعی و تلاشمان بر این بود که هنرمندان استان نسبت به سایر شهرها آثار بیشتری در جشنواره داشته باشند که خوشبختانه این گونه شد و فیلم‌سازان یزدی استقبال خوبی از جشنواره داشتند.

وی بیان داشت: با تلاش حوزه هنری استان یزد و همت فیلمسازان یزدی در مقایسه با سایر استان‌ها، یزدی‌ها برای سال اول حضور پررنگی در جشنواره دارند.

مدیرکل ارشاد یزد مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هشتمین جشنواره فیلم رضوی را 20 مرداد ماه اعلام کرد و گفت: بر اساس درخواست های مکرر فیلمسازان از سراسر کشور همچنین قرار داشتن برخی آثار در محله تدوین و مراحل نهایی کار، مهلت ارسال آثارتا پایان مرداد ماه تمدید شد.

وی اضافه کرد: تا پایان مهلت ارسال آثار تعداد 205 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در بخش مستند کوتاه یکصد و یازده اثر، در بخش مستند بلند یکصد و 10 اثر و در بخش فیلم داستانی کوتاه 94 اثر از فیلم‌سازان سراسر کشور در جشنواره اعلام حضور شد.

عبدالحسینی با بیان اینکه از هفته گذشته کار بازبینی آثار ارسالی آغاز شده تصریح کرد: هیئت بازبینی در استان یزد طی مدت سه روز بازبینی آثار را انجام داد و در نتیجه از بین 205 اثر ارسالی 41 اثر به بخش داوری برای شرکت در جشنواره انتخاب شد.

وی اضافه کرد: برای هر بخش از این جشنواره سه داور در مورد آثار نظر خواهند داد که کار داوری آثار را از هفدهم شهریور ماه آغاز خواهند کرد.

جشنواره فیلم رضوی از 18  تا 21  شهریور ماه در استان یزد برگزار خواهد شد و فیلم های راه یافته به جشنواره در محل سینما تک یزد اکران می شود./س
برچسب ها: حضور ، مردم ، یزد ، در جشنواره ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.