نخستین واحد کشت و صنعت آلوئه را کشور در منطقه آوه شهرستان ساوه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از این واحد گفت: استان مرکزی از ظرفیت بالایی در کشت گیاه آلوئه ورا برخوردار است.

مظفری افزود: یکی از محدودیت های کشت این گیاه در سطح استان نبود بازار مصرف آن بود ولی با راه اندازی این واحد تولیدی بستر کشت این گیاه مفید فراهم شده است.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری لازم برای تولیدکنندگان این گیاه در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: پیگیری و سرعت عمل مجموعه مدیریت شرکت تعاونی ژینو کارا آوه در راه اندازی این واحد تولیدی ستودنی است و سازمان جهاد کشاورزی آمادگی لازم در حمایت از این واحد را دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی ژینو کارا آوه نیز، در آئین بهره برداری از این واحد تولیدی گفت: اولین واحد تولیدی فرآورده های آلوئه ورا در کشور با سرمایه گذاری 55 میلیارد ریال در شهرستان ساوه فعالیت خود را آغاز می کند.

غلام پور با اشاره به اینکه برای راه اندازی این واحد تولیدی یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از بانک مرکزی تسهیلات اختصاص یافته است، افزود: در فاز اول این واحد ژل آلوئه ورا ، فاز دوم انواع نوشیدنی و در فازهای بعدی لوازم آرایشی و بهداشتی تولید می شود.

وی ظرفیت تولید این واحد را در فاز اول سالانه 12 هزار تن اعلام کرد و افزود : با بهره برداری کامل از این واحد تولیدی در مجموع برای 200 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

وی با بیان پیش بینی تولید سالانه حدود 12 هزار تن افزود : 30 درصد این محصولات به کشورهای عراق ، گرجستان و تاجیکستان صادر می شود./س

برچسب ها: آلوئه ورا ، واحد کشت ، ساوه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسين خليل اوغلي
۲۲:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام خسته نباشيد من افتخار مي كنم كه اين محصول در كشور خودمان توليد ميشود و اين شركت امادكي خود را براي أخذ نمايندكي در أسنان اذربايجانشرقي و صادرات به كشور باكو روسيه كرجستان و تركيه از منطقه ازاد ارس أعلام ميدارد .با تشكر شركت عرشيا حيات ارس و شركت عرشيا سهند تبريز ٠٩١٤٣١٣١٢٥٨ دفتر بخش ٠٤١١٥٢٣٩٩٥٧ باكو٠٠٩٩٤٥٠٤٥١١٠٨٣تركيه ٠٠٩٠٥٣٥٧٨٣٦٨٨٥