فرماندار ویژه زابل گفت: باد یکی از بزرگترین امتیازات در منطقه سیستان به شمار می رود اما چیزی که مورد آزار و اذیت مردم گردیده وجود شن و ریزگردهای موجود در فضاست که مردم را به شدت آزار و اذیت می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، هوشنگ ناظری اظهار داشت: ما با بهره گیری از این باد می توانیم توربین های بادی راه اندازی و برای مردم منطقه درآمد زایی کنیم.

وی گفت: در بخش استفاده از انرژی های نو و راه اندازی توربین های بادی بخش خصوصی مجوز 500 مگاوات برق را برای منطقه سیستان از سازمان انرژی های نوی ایران (سانا) گرفته ولی متأسفانه در بخش تأمین اعتبار همکاری تاکنون از سوی بانکهای عامل صورت نگرفته و بخش خصوصی مرتباً در حال تمدید مهلت راه اندازی می باشد.

وی اضافه کرد: اگر یک اعتبار حداقلی نیز در این زمینه گذاشته شود تا تعدادی از توربین ها راه بیفتد خیلی از مشکلات حل خواهد شد. این 500 مگاوات برق یعنی 500 توربین بادی در منطقه که خود نه تنها یک تحول بسیار عظیم و بنیادین در منطقه سیستان به شمار می آید بلکه در خاورمیانه به عنوان یک مرکز بزرگ توربینهای بادی مطرح می شود.

وی تصریح کرد: زابل به عنوان یکی از نقاط خوب دنیا از جهت دارا بودن انرژی های بادی بر طبق تحقیقات انجام شده توسط شرکتهای خارجی محسوب می شود و ما در این منطقه حدود 250 روز وزش باد و طوفانها را داریم.

فرماندار ویژه زابل و قائم مقام استاندار سیستان و بلوچستان ضمن گلایه مندی شدید از بانکهای عامل گفت: بخش خصوصی مجوز را گرفته و الان باید بانکهای عامل کمک کنند تا تسهیلات لازم در اختیار این بخش که بومی منطقه است گذاشته شود. طرحی که سه سال از گرفتن موافقت اصولی آن می گذرد چرا نباید حمایت شود وقتی دولت تضمین خرید انرژی را داده و از آن طرف کشور افغانستان نیاز به خرید این انرژی دارد و گذشته از این خود منطقه سیستان نیاز به آن دارد چرا واقعاً حمایت نمی کنند تا کار سریعتر انجام شود کارهای درآمدزا باعث ماندگاری مردم می شود.

مردم سیستان به غیر از اینکه مرزدارجغرافیایی ایران هستند مرزداران سیاسی و عقیدتی ما نیز هستند

هوشنگ ناظری تصریح کرد: در بخش طرحهای آبی و خاکی باید کار شود تا زمینه تحول در منطقه سیستان ایجاد گردد این منطقه که به دارالولایه معروف است منطقه ای حساس می باشد که باید با تمام توان از آن حمایت شود و باید به مردم با تمام وجود خدمت کرد.

وی افزود: در حماسه اقتصادی با پتانسیل و ظرفیتهای بزرگی که در این منطقه وجود دارد مردم می توانند نقش مفیدی را در شاخص افزایش سطح اقتصادی کشور داشته باشند ولی اگرحمایتی نباشد مردم ازاینجامی روند. ما از جهت کمک معیشتی به مردم ملتزم به این کارهستیم و این کار باید انجام شود./س

برچسب ها: باد ، امتیاز ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.