مطابق با آمارهای رسمی 7 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند که توجه به این امر ضرورت تحقق مبانی عدالت اجتماعی را در خصوص آن ها ایجاب می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بدون شک زندگی در یک جامعه سالم  و به دور از تنش و آسیب های اجتماعی  مستلزم توجه به تمامی اقشار جامعه و مطالبات اجتماعی آن ها است.

 این گزارش می افزاید: توجه به این امر ما را به این نتیجه می رساند که بسیاری از خدماتی که در سطوح مختلف آموزشی، بهداشتی، علمی و فرهنگی به افراد ارائه می شود متناسب با نیازهای واقعی این گروه ها نبوده  تامین کننده خواسته های آن ها نیست.

 براساس این گزارش: سالمندان که 7 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند از جمله این اقشار  هستند که با نگاهی واقع بینانه نسبت به وضعیت زندگی و نوع ارتباطات به خوبی متوجه ضرورت تحقق مبانی عدالت اجتماعی  در خصوص آن ها می شویم.

 این گزارش حاکیست: سالمندان همانند سایر آحاد جامعه نیازمند رسیدگی هستند چرا که انسان تا آخرین لحظات حیات خود خواهان کمال و رشد در تمامی عرصه های اجتماعی است.

 حال این سوال مطرح می شود که مسئولان در این خصوص تا چه میزانی حساس بوده و آیا ساز و کار های مشخصی برای بررسی خلاهای موجود در  ارائه خدمات  و چالش های موجود در ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان در جامعه اند ؟

 گزارش از محبوبه محمدی راد

برچسب ها: جمعیت ، کشور ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار