دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: توسعه و شکوفایی اقتصادی در تمدن اسلامی بدون احیای شهر اسلامی محقق نمی شود و به جایی نمی رسد.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران نخستين اجلاس جهاني شهر اسلامي، با همکاري سازمان اسکان بشر ملل متحد و نهادهاي ملي و بين المللي با حضور انديشمندان و متخصصان حوزه علوم ديني و شهري و شخصيت هاي برجسته کشوري در شهر قزوين در سراي سعدالسلطنه مسجد النبي (ص) در حال برگزاري است.

محسن رضایی در اجلاس جهاني شهر اسلامي اظهارداشت: شهر اسلامي نوين مهمترين راه رونق دوباره معماري اسلامي در جهان امروز است.

وی افزود: امروز شاهد بيداري اسلامي در جهان اسلام هستيم و نياز داريم اين بيداري در بعد تمدن اسلامي هم مورد توجه قرار گيرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز ناهنجاري هاي غرب به شکل يک بمب، معماري و فرهنگ اسلامي را تحت تاثير قرار داده و فرهنگي جايگزين آن ساخته است که هيچ سنخيتي با اصول و فرهنگ اسلامي ندارد.

وی اضافه کرد: اگر نگاهي به بافت قديمي و جديد شهرهاي قزوين، اصفهان، مشهد و ري بياندازيم، متوجه خواهيم شد که بافت جديد با معماري اسلامي اين شهرها همخواني ندارد.

رضایی یادآورشد: راه مقابله با اين فرهنگ غيربومي، ايجاد شهرهاي اسلامي نوين است که تکيه بر اصول و قواعد معماري اسلامي در کنار دانش و فناوري نوين دارد.

وی اظهارداشت: در شهر اسلامي نقطه عظيمت اسلام اجتماعي و مبناي آن انسان شناسي و توجه به خانواده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان رونق و شکوفايي اقتصادي را مهمترين مولفه شهر اسلامي نوين دانست و گفت: خانواده محوري، همياري مردم در امور شهري يکپارچگي معنوي محله هاي قديم، تعامل بين نهادهي اصلي در شهر از ديگر ويژگي هاي اين شهر است./ش
برچسب ها: دبیر مجمع ، تشخیص ، مصلحت ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.