شهرهاي مختلفي در کشورهاي آلمان، انگليس، ترکيه و فرانسه، روز شنبه را شاهد تظاهرات شمار زيادي از مخالفان جنگ احتمالي آمريکا عليه سوريه بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، با بالا گرفتن احتمال حمله نظامي آمريکا به سوريه، شمار زيادي از مخالفان اين اقدام در شهرهاي مختلف اروپايي به خيابانها ريخته و فرياد اعتراض برآوردند.
شماري از تظاهرات کنندگان در لندن، پايتخت انگليس در شعارهاي خود فرياد مي زدند: دست از سوريه بکشيد!
به همين شکل، معترضان در شهر هاتاي ، در مرز ترکيه و سوريه نيز مشت هاي گره کرده ي خود را برآورده و فرياد زدند: مقاومت کن سوريه، ترکيه در کنار توست.
طبق اعلام مقامات آمريکايي، وقوع يک حمله ي مشکوک به حمله شيميايي در روز بيست و يکم ماه اوت سال جاري، هزار و چهارصد و بيست و نه را به کام مرگ کشاند، اما آمار منتشر شده در منابع ديگر، از اين رقم متفاوت است.
مرکز نظارت بر حقوق بشر سوريه، که يک گروه مستقر در انگليس است و اطلاعات خود را از طريق شبکه اي از فعالان ضدحکومتي در سوريه بدست مي آورد، ضمن اعلام اينکه در آمار و ارقام خود تنها قربانياني را وارد شمارش مي کند که نام و اطلاعات هويتي آنان مشخص باشد، تعداد کشته شدگان فعلي را پانصد و دو نفر برشمرد.
سازمان پزشکان بدون مرز نيز در اوايل هفته جاري، اين آمار را سيصد و پنجاه و پنج نفر اعلام کرد.
معترضان در تظاهرات روز شنبه با در دست داشتن پلاکاردها، پرچم ها و دست نوشته هاي گوناگون، شعارهايي در حمايت از سوريه سر داده و لزوم توقف مداخله هاي بين المللي در امور سوريه را خواستار شدند.
بر روي برخي از پلاکاردهاي آنها نوشته شده بود: به سوريه حمله نکنيد، جنگ با سوريه را متوقف کنيد ، دست از سوريه بکشيد، کمپين خلع سلاح هسته اي، مداخله نظامي آمريکا در سوريه ممنوع!
برخي نيز تصوير بشار اسد را بدست گرفته و شماري پرچم سوريه را تکان مي دادند.
يک زن شرکت کننده در تظاهرات در تصويري در دست، چهره ي بوش را در کنار چهره ي باراک اوباما قرار داده و بر بالاي آن نوشته بود: همان دروغ بزرگ!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار