مردم نیویورک برای دومین بار در دو روز گذشته با تجمع در میدان تایمز این شهر، برضد جنگ طلبی کاخ سفید در سوریه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،، همزمان با آغاز سخنرانی ظهر شنبه اوباما رئیس جمهور آمریکا، مردم شهرهای مختلف این کشور با تجمع در میادین و خیابانهای اصلی، از کنگره آمریکا خواستند مانع جنگ افروزی جدید کاخ سفید شود.
در میدان تایمز نیویورک تظاهرات کنندگان فریاد می زدند: ما جنگ دیگری نمی خواهیم، اوباما شرم کن و بی گناهان سوریه را به خاک و خون نکش.
نکته قابل توجه در این تظاهرات، دریافت سخنان همزمان اوباما از کاخ سفید و فریادهای مخالفت مردم با این اظهارات اوباما بود. برخی از گردانندگان تظاهرات با استفاده از رادیو و تلفن همراه، محورهای سخنان اوباما را دریافت و برای معترضان تکرار می کردند. واکنش مردم به این سخنان، هو کردن اوباما و شعارهای مخالفت آمیز برضد او بود.
همچنین هنگام آن بخش از سخنان اوباما که مدعی شد ارتش سوریه برضد مخالفان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، تجمع کنندگان به یکباره فریاد دروغگو، دروغگو سر دادند.
این افراد تصاویر اوباما را در کنار تصاویر جورج بوش، رییس جمهور جنگ طلب قبلی آمریکا قرار داده و زیر آن نوشته بودند: این دو نفر هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو جنگ طلب هستند.
این افراد همچنین دست نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: دست از سر مردم سوریه بردارید.
مخالفان حمله آمریکا به سوریه با توزیع اعلامیه هایی، سابقه دروغگویی کاخ سفید درباره وجود سلاحهای کشتار جمعی در عراق در زمان جرج بوش را به رهگذران یادآوری می کردند.
چند نفر از شهروندان نیویورک در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، از قصد واشنگتن در برافروختن آتش جنگی جدید در خاورمیانه ابراز انزجار کردند.
تظاهرات کنندگان در مقابل دوربین های خبری از مردم دیگر شهرهای آمریکا می خواستند روز یکشنبه نیز در اعتراض به تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه، به خیابانها بریزند.
جمعی از مسلمانان و بویژه اتباع سوری مقیم نیویورک نیز در این تظاهرات مردمی حضور داشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار