تیم ملی بزرگسالان بانوان با سه پیروزی در تورنمنت بسکتبال تهران به قهرمانی این بازیها رسید. بانوان بسکتبال به خاطر ممنوعیت حجاب از سوی فدراسیون جهانی، سالها از بازیهای بین المللی محروم بوده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال بزرگسالان بعد از دو پیروزی مقابل تیمهای جوانان ایران و عراق در روز آخر تورنمنت چهارجانبه تهران بر سر عنوان قهرمانی با تیم ترکمنستان وارد رقابت شد که در نهایت با پیروزی 112 بر 73 عنوان قهرمانی را به دست آورد.

دختران بسکتبالیست ایران که شروع قدرتمندی در بازی داشتند، کوارتر اول را با نتیجه 30 بر 14 برده و در پایان نیمه اول 52 بر 27 برنده به رختکن رفتند.

همین برتری تا انتهای بای هم حفظ شد و با کسب 50 امتیاز  دیگر در نیمه دوم، بازی با نتیجه 112 بر 73 به نفع بزرگسالان ایران تمام شد.

تینا عیسائیان با 33 امتیاز و 14 ریباند بهترین بازیکن زمین در دیدار نهایی بود.

تیم ملی جوانان ایران هم که در دو روز اول مقابل دو تیم ترکمنستان و بزرگسالان ایران موفق به برد نشده بود در روز آخر عراق را با نتیجه 110 بر 81 شکست داد و در جایگاه سوم مسابقات قرار گرفت.
دختران جوان نیمه اول این دیدار را با نتیجه 64 بر 37 برده بودند و در پایان کیمیا تهرانی با 30 امتیاز و 17 ریباند و فائزه شهریاری با 26 امتیاز و 12 ریباند بهترینهای بازی بودند.


برچسب ها: بسکتبال ، بانوان ، تورنمنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار