"مارتین نسیرکی"سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در سخنانی گفت:تا مشخص شدن نتایج تحقیقات در سوریه منتظر خواهیم ماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان:"مارتین نسیرکی"سخنگوی "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل لحظاتی پیش در سخنانی گفت:تا مشخص شدن نتایج تحقیقات در سوریه پیرامون ادعای استفاده از سلاح شیمیایی,منتظر خواهیم ماند.

سخنگوی سازمان ملل گفت:وظیفه تیم بازرسان این سازمان در سوری این است که در این کشور از سلاح شیمیایی استفاده شده است یا خیر و گسترش کار این گروه منوط به تصمیم دبیر کل سازمان ملل و کشورهای عضو است.

وی ادامه داد: تیم تحقیق به مقامات سوریه اطلاع داده است که برای تکمیل ماموریت خود بزودی به منطقه "خان العسل" در "حلب" باز خواهد گشت.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت:"بان کی مون" تصریح کرده است که تیم تحقیق برای بررسی نمونه ها و مدارک جمع آوری شده به مدتی از زمان نیاز دارد و افزود:خلاصه نتایج تحقیقات در اختیار کشورهای اعضا قرار خواهد گرفت و در ادامه تاکید کرد:راه حل نظامی جان هزاران نفر از کارمندان سازمان ملل در سوریه را به خطر خواهد انداخت.

وی گفت:بنا بر اطلاعاتی که به دست ما رسیده است بزودی چهره واقعی افرادی که در سوریه از سلاح شیمیایی اسفاده کرده اند مشخص خواهد شد.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد:دبیر کل این سازمان با روسای سابق و آینده شرای امنیت تماس گرفته است و در نشست "سران گروه بیست" در "پترزبورگ" شرکت خواهد کرد.

"نسیرکی" در ادامه با تاکید بر اینکه "بان کی مون" خواستار پایبندی به منشور سازمان ملل در قبال سوریه شده است گفت:کارشناسان این سازمان تا مشخص نشدن تحلیل آزمایش ها هیچ گونه گزارشی ارائه نخواهند داد.
برچسب ها: سازمان ، ملل ، سوریه ، نتایج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار