عضو شوراي شهر تاكيد كرد:اعضاي شوراي چهارم بایدخیلی مراقب باشند ،بايد از فرديت و منافع فردي عبور كنيم ،البته فكر مي كنم هر 31 نفر شورا از این روحیه برخوردار هستند و انشاا... دچار فضای سیاسی نخواهيم شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عليرضا دبير عضو شوراي شهر چهارم با اشاره به فضاي كارشناسي حاكم بر شوراي شهر جديد گفت : درانتخاب رئیس شورا و بخصوص شهردار ممكن است  48 تا 72 ساعت  و حتي  یک هفته بحث و تبادل نظر وجود داشته باشد.ولي پس از آن فضا كاملا عادی می شود،به عبارت ديگر بعد از انتخاب شهردار فضا اتوماتیک وار عادی می شود .
ديبر در ادامه اظهار اميدواري كرد كه فضاي شوراي چهارم  چه در جلسات و چه در نشست هاي كميسيون ها  مبتني بر همکاری باشد.  
اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه انتخاب شهردار و رئیس شورا پروسه اي بسیار سخت و مشکل است و پیچیدگی های خاص خودش را دارد ،تاكيد كرد:اعضاي شوراي چهارم  باید خیلی مراقب باشند ،بايد از فرديت و منافع فردي عبور كنيم .البته فكر مي كنم هر 31 نفر شورا از این روحیه برخوردار هستند و انشاا... دچار فضای سیاسی نخواهيم شد.
وی همچنین افزود: در جلسات غیر رسمی که ما با اعضاي شوراي چهارم داشتیم، هنوز كسي  برنامه ای ارائه نكرده است  و بطور كلي وارد این بحث ها اساسا نشده ایم .
دبير با اشاره به شاخص هاي چهارگانه براي انتخاب شهردار تهران  تصريح كرد: ما نبايد اجازه دهيم سطح شهردار تهران پائین بیاید .
وي با اشاره به گفته يكي از شهرداران سابق تهران در مورد شاخص هاي انتخاب شهردار گفت:به اعتقاد ايشان شهردار آينده بايد 6 شاخص داشته باشد كه اولين آن انتخاب يك  چهره ملی  است ولی بنده می گویم باید چهره فرا ملی باشد نه ملی .
دبير ادامه داد :بالاخره پایتخت جمهوری اسلامی ایران چهره ای را به عنوان شهردار می خواهد که در دنیا شناخته شده باشد و واقعاً کار ملی انجام داده باشد ، همین یک شاخصه می تواند ما را در انتخاب شهردار جلو بیندازد .
اين عضو شوراي چهارم با اشاره به برنامه هاي 5 ساله نامزدهاي شهرداري تهران تاكيد كرد: بنده 7 سال در شورا بودم و کاملاً توجیه هستم كه همه چیز در شورا مشخص است و هيچ كس  نمي تواند در آن  جا به جایی انجام دهد.به عبارت ديگر اولويت هاي مديريت شهري از قبل مشخص شده اند.
وي ادامه داد:معلوم است که در بحث مترو تا به حال چه کارهایی انجام داده ایم و چه کارهایی را بايد در آينده انجام دهیم ؛در بحث اتوبوس و تاکسی نيز همين شرايط وجود دارد یا در بحث آلودگی هوا یا آلودگی آب نيز همه چيز مشخص است.
 وی تاكيد كرد: قرار شده اگر نام نامزدهايي براي انتخابات مطرح مي شود، حتما مهر تائید خودشان را گرفته باشیم .چرا كه برخی اسم هایی مطرح می کنند تا فرد دیگری را تحت لواي آن در روز انتخابات مطرح كنند.
ديبر بااشاره به پخش شايعاتي در مورد اينكه شهردار فعلي تهران ديگر نمي تواند خود را نامزد انتخبات شهرداري كند، تاكيد كرد:بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامی شهردار یک دوره از شوراي شهر حکم می گيرد و اصلاٌ این بحث مطرح نیست که شهرداربيش از دو دوره نمی تواند قبول مسولئیت کند .بنابراين شورا ي شهر یک دوره کامل به شهردار حکم می دهد و با پایان کار اعضا حکم شهردار تمام می شود .
دبير با اشاره به اينكه در انتخابات شوراي چهارم از 7 نفر اول ، 6 نفرشان عضو شوراي شهر سوم  بوده اند ،تصريح كرد:. همین امر نشان می دهد شورا شهر سوم عملکرد خوبی داشته است . روی صحبت من با مردم است آیا  تغییر را در 7 سال گذشته در سطح شهر مشاهده کرده اند یا خیر ؟ انصافاٌ قضاوت کنند.
دبير با بيان اينكه افتخار یک شورا انتخاب شهردار قوی است ،افزود: اگر بخواهيم قانون را مد نظر قرار دهيم شوراي شهر موظف است بلافاصله پس از آغاز به كار برای انتخاب شهردار اقدام نماید .
وی همچنین خاطر نشان کرد: در جلسه غیر رسمی که داشتیم ،من اين نكته را بين كردم كه شهر را نمي توان بدون شهردار گذاشت ، طبق قانون ما یک ماه وقت داریم تا شهردار تهران را معرفی کنیم و  اولین دستور جلسه شوراي چهارم  انتخاب شهردار است .
وي با اشاره به اينكه جلسه  12 شهریور جلسه انتخاب شهردار است ،گفت: بنده به همه بزرگترهای خودم  و 30 عضو ديگر شورا پیشنهاد می كنم  زمان كافي براي انتخاب شهردار بگذارند  چون همیشه در انتخاب قدرت تالی فاسد وجود دارد .
دبير در مورد عملكرد شوراي شهر سوم نيز تاكيد كرد:در مورد درآمدهای پایدار و ناپایدار در شوراي سوم بايد اين نكته را بگويم كه ما در سال 85 تغییرات زیادی بوجود آورديم و درآمدها را به پایدار شامل  عوارض ، ارزش افزوده ، درآمد سوخت و جرایم رانندگی  و همچنين ناپایدار شامل فروش تراکم تقسيم كرديم .
وي ادامه داد:در آغاز كار شوراي سوم فروش تراکم 78 درصد بود ولی در حال حاضر به 22 تا 23 درصد رسيده است.  
وی در مورد برنامه 5 ساله مديريت شهري نيز تصريح كرد: این برنامه برای اولین بار در دو دوره شوراي شهر سوم  تعريف و عملياتي شد.ما اين برنامه را به 5 برنامه يكساله  تقسيم كرده ايم كه بر  اساس آن يك برنامه بودجه دقيق نوشته مي شود و براي تصويب به شوراي شهر مي آيد. این کار برای اولین بار در تاریخ بلدیه كشور انجام شد.
وي افزود: در حوزه فرهنگی نيز  ما سازمان شهرداری را فقط با نگاه خدماتی مورد توجه قرار نداديم و  وارد بعد اجتماعي و فرهنگي نيز شديم. ما در همين چارچوب در خیلی از حوزه های سرای محله و مدیریت محلات ورود پیدا کردیم كه عملكردي قابل دفاع است.
وي با بيان اينكه بر اساس يك نظر سنجي مشكل  97 %مردم تهران آلودگی هوا است،تاكيد كرد: معمولا در سه ماه آخر سال میزان مرگ و میر رشد چشم گیری پیدا می کند  و اين بدليل افزايش آلودگي هوا است .ما در شوراي سوم در ارتباط با اين مساله نيز اقدامات قابل توجهي انجام داديم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: در بحث حمل و نقل عمومی تا قبل از شوراي سوم يك تا دو کیلومتردر اين زمينه پروژه به مردم  تحویل داده مي شد  ولی الان 10 تا 12 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.از طرف ديگر6 تا 7 هزار نفر در گذشته جابجا مي شدندولي  امروزاين رقم به 3میلیون نفر افزایش پیدا کرده است ؛ ولی باز هم این رقم  کافی نیست و این مقدار باید به 8 میلیون نفر برسد ./ف
برچسب ها: دبیر ، شورا ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار