رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: با احداث هفت تا 14 هکتار باغ جدید با استفاده از اعتبارات بخش کشاورزی در دماوند، به میزان حداقل 441 تن سیب به تولید شهرستان اضافه می‏ شود.

حمید رضا خلیلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: شش زنبورستان در دماوند با ظرفیت مجموعاً هزار و 537 کلنی و تولید 15 تن عسل در سال با استفاده از این تسهیلات فعال ‏سازی شد.

وی در خصوص تولید محصولات گلخانه‏ ای با استفاده‏ تسهیلات توسعه بخش کشاورزی توضیح داد: گلخانه ‏ای با مساحت پنج هزار مترمربع و با ظرفیت چهار هزار و 500 شاخه گل بریده در دماوند در حال ساخت است.

خلیلی افزود: احداث کارخانه شیر پاستوریزه به ظرفیت سه هزار و 450 تن در سال، توسعه سردخانه به ظرفیت دو هزار و 773 تن در سال و احداث کارگاه تولید سرکه سیب و سایر فرآورده ‏های باغی به ظرفیت 350 تن در سال از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان دماوند با استفاده از این تسهیلات است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دماوند همچنین درباره فعال ‏سازی یک واحد تولید تخم‌ مرغ تصریح کرد: این واحد مرغ‏داری تخم ‏گذار به ظرفیت 50 هزار قطعه و تولید 900 تن تخم‌ مرغ در سال از دیگر اقدامات انجام شده با استفاده از این اعتبارات در سال 1391 است.

وی همچنین از تجهیز و فعال ‏سازی یک واحد پرورش مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 10 هزار قطعه و تولید یک میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یک روزه با استفاده از اعتبارات مذکور خبر داد./س


برچسب ها: باغ ، تولید ، دماوند ، سیب ، کشاورزی ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.