داور پیشکسوت ایرانی در رابطه با انتخاب داور برای شهرآورد استقلال و پرسپولیس تهران گفت: هر بازی که دار هر شهری صورت می گیرد این حق داوران آن شهر است که آن دیدار را داوری کنند.

علی خسروی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در بازی های پرسپولیس-نفت و استقلال-راه آهن از 8 داور و کمک داور شهرستانی برای قضاوت این دیدارها استفاده کردند که انی از نشر من درست نیست و من مخالف این گونه تصمیم گیری ها هستم.

*سهم اشتباهات داوری در نتایج لیگ 20 درصد است

وی افزود: 6 هفته ای که از مسابقات لیگ برتر گذشته، مثل سال های پیش بوده و هیچ فرقی از نظر نوع داوری نداشته است با اینکه اشتباهات انگشت شمار بوده اند که بروز اشتباهات توسط انسان امری طبیعی است و تا زمانی که انسان به قضاوت یک بازی می پردازد این مسائل وجود دارد و در این 6 هفته می توان گفت 15 الی 20 درصد روی نتایج اثر گذشته است و البته این اشتباهات عمدی نبوده و به دلیل جاگیری نامناسب و عدم آمادگی روحی و روانی داوران بوده است.

وی در ادامه گفت: اشتباهات داوری نسبت به سال های قبل اصلا کم نشده و همیشه باید منتظر اشتباهات باشیم.

وی افزود: با آمدن داوران جوان تر کادر داوران چشم نواز شده است.

*دلخوری پیش آمده در هفته های قبل برای داوران!


وی افزود: در هفته های قبل برای چند تن از داوران با تجربه دلخوری پیش آمده که با قضاوت نه چندان خوب که در یک بازی، انتقادهای زیادی از آنها صورت گرفته است، مثل آقایان قهرمانی، صالحی، مظفری زاده و ترکی اینها همه سرمایه های اصلی داوری هستند ما نباید موجب  دلخوری  آنها شویم.

**جذب افراد جدید همراه با ریسک بوده است!


خسروی در ادامه گفت: جذب افراد جدید کار خوبی که از سوی کمیته داوران صورت گرفته است، استفاده از افراد جدید برای قضاوت بازی های مهم بوده است که قدرت ریسک در این مسئله بسیار بالا بوده و داورانی مانند سید محمد سیدعلی، محمدرضا اکبریان و عطایی که با قضاوت های خوبی هم همراه بوده برای جامعه داوری مفید است.

**قدرت به دست کمیته داوران افتاده است

وی در رابطه با اینکه اختلافی میان کمیته داوران و دپارتمان وجود دارد یا خیر گفت: قدرت به دست کميته داوران افتاده است، دپارتمان دیگر حق چینش ندارد و تمامی کارها و تصمیم گیری ها توسط کمیته داوران صورت می گیرد. وقتی که دپارتمان نقشی در چینش ندارد پس اختلافی هم وجود ندارد و در این میان بودن عسگری به عنوان ارسال کننده فاکس، اعتبارشان را زیر سوال می برد، چون دیگر تصمیم گیرنده آن نیست.

وي در ادامه گفت: شاید در آینده رئیس دپارتمان اختیارات چینش داوری را برعهده بگیرد که درست هم همین است و این وظیفه به عهده رئیس دپارتمان است./آق
برچسب ها: خسروی ، داور ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار