سرمربی تیم بسکتبال بزرگسالان اعتقاد دارد: بازیکنان تیم ملی جوانان از نظر تکنیکی با بزرگسالان یکسان نیستند و باید در این تیم سانترهای بهتری وجود داشته باشد.

فتانه هادوی سرمربی تیم ملی بسکتبال بانوان بعد از دو پیروزی پراختلاف در تورنمنت چهار جانبه تهران به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از انتظارات ما این است که با توجه به تمام مشکلات و سختی های که در راه آماده کردن تیم های بانوان وجود دارد جو مثبت کلامی بین تمام مربیان مسئولان و رسانه ها ایجاد شود. وقتی تیمی با اختلاف بالا برنده می شود، نباید صحبت ضعیف بودن تیم مقابل را سریع مطرح کنند اگر تیمی در بازی3 رقمی می شود، حتما شایستگی آن را دارد در هر حال باید تلاش کنیم تا این جو مثبت در رسانه ها ایجاد شود.

وی در مورد بازی با تیم جوانان و شرایط بهتر جوانان در کوارتر اول ادامه داد: در بازیهای بسکتبال نباید از کوارتر اول در مورد تیم ها قضاوت کرد اگر در همان دقایق در مورد بازیکنان نظر دهیم در ادامه باعث خستگی، پایین آمدن قدرت شوت و شرایط بدنی می شود. تیم در جریان بازی با سیر صعودی و نزولی مواجه می شود و این اتفاق در هر دقیقه ای از بازی می افتد.

هادوی در مقایسه تکنیک فردی جوانان با بزرگسالان اشاره کرد: تکنیک فردی نسل جوان چندان بالا نیست. گاهی در صورتی که به فلسفه تاکتیکی و تکنیکی بازیکنان نگاه کنیم، تفاوتی بین دو طرف بدون در نظر گرفتن نتیجه وجود ندارد اما در مقایسه بازی بزرگسالان و جوانان ایران، این یکسانی را مشاهده نمی کنیم. فرق تکنیکی بین بازیکنان 2 رده وجود دارد و این اتفاق خوبی نیست.

*بزرگسالان هر لحظه امکان کناره گیری دارند

سرمربی تیم ملی بانوان اضافه کرد: اگر قرار بر این است که تیم جوانان، پشتوانه بزرگسالان باشد، باید سانترهای بهتری را در تیم جوانان داشته باشیم اما بازیکنان پست پنج آن تیم لزوما در تیم بزرگسالان در همین پست توانایی کار ندارند. در شرایطی که در تیم بزرگسالان هر لحظه امکان کناره گیری یک بازیکن به خاطر مسائلی مثل ازدواج، تمرین و خستگی یا هر دلیلی وجود دارد باید بازیکنانی پرورش پیدا کنند که جای این بازیکن را به سرعت بگیرند.


هادوی در پاسخ به سوالی در مورد تقسیم امتیازات بین بازیکنان تیم و امتیازات کمتر بازیکن شاخصی مثل تینا عیسائیان اشاره کرد : همان طور که در زمان انتخاب بازیکنان به تقسیم شرایط بین بازیکنان تهرانی و شهرستانی توجه می کنیم در جریان مسابقه هم به تقسیم شرایط بازی می پردازیم در تیم ما، تینا عیسائیان بسیار موثر، کارا و توانمند است اما 12 نفر تیم نیست. وی هم یک بازیکن به شمار می رود در طول بازی تمام بازیکنان باید اعتماد به نفس داشته باشند به همین دلیل تلاش می کنیم تا از تمام قوا استفاده کنیم شاید تینا عیسائیان در دیدارهای سنگین تاثیر گذارتر به نظر برسد اما در جریان مسابقاتی مثل تورنمنت چهار جانبه درست همتای 12 بازیکن دیگر است.

**تاکتیکمان به بازیکنانی با دستان بلند ختم می شود

معصومه اسماعیل زاده در جریان 2 دیدار بزرگسالان بهترین گلزن تیم بود سرمربی تیم ملی توضیح می دهد: زمعصومه اسماعیل زاده بازیکن خوبی است و از طرفی نوع چیدمان تاکتیک دفاعی تیم باعث شد که دریافت های بازیکنانی مثل اسماعیل زاده و دلارام وکیلی با توجه به دستان بلندتر، بیشتر شود البته خود این بازیکنان هم به خوبی از این دریافت ها استفاده می کنند.

هادوی در مورد حضور بانوان ایرانی در بازی های بین المللی گفت: این موضوع را بارها با مشحون رئیس فدراسیون مطرح کرده ام اما همیشه می گویند فدراسیون جهانی با پوشش اسلامی بانوان موافقت نمی کند با این وجود وقتی آمادگی تیم بانوان برای میادین بین المللی را می بینیم همچنان موضوع را پی گیری می کنیم.

** فرق با هندی ها چیست؟

وی در مورد حضور بازیکنان مرد هندی با پوشش مربوط به اعتقادات هندوها در جام ملت های آسیا گفت: در این مورد دو نکته وجود دارد ابتدا این که در معیارهای مربوط به حجاب برای ما پوشاندن گردن هم تاکید می شود که این در میان بازیکنان هندی دیده نمی شود اما این که چطور بازیکن مرد هندی پوشش بر اساس اعتقادات خود دارد اما دختران ما امکان بازی با پوشش اسلامی را ندارند؟ نکته ظریفی است که مسئولان مذاکره با فدراسیون جهانی باید از آن در جریان صحبت های خود استفاده کنند اما گویا تا به حال چنین استفاده ای انجام نشده است.

وی افزود: من در هیچ جایی نشنیده ام که فدراسیون جهانی ( فیبا) متفاوت از تمام فدراسیون های دیگر باشد چطور در رشته هایی مثل والیبال و هندبال اجازه بازی با پوشش اسلامی گرفته شد ما هم با همان شرایط امکان کسب این اجازه را داریم به خصوص که حالا 15 سال از محروم بودن بانوان بسکتبالیست از میادین جهانی می گذرد.
برچسب ها: بسکتبال ، هادوی ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار