امام جمعه رودهن گفت: بزرگترین دانشمندان جهان اسلام ملیت ایرانی دارندو این دانشمندان نقشی تاثیرگذار در رشد علوم مختلف در دنیا دارند کردکه هنوز کتب آنها در کشور های بزرگ دنیا تدریس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد نقش دانشمندان اسلام در پیشرفت های بزرگ علمی جهان گفت:ما در تاریخ اسلام از هزارو اندی سال پیش تا کنون دانشمندان بزرگی را به جهان معرفی کرده ایم که هر کدام در دنیای علم و فناوری وزنه ای ارزشمند به حساب می آیند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد :امام صادق(ع)بزرگترین دکتر و دانشمند اسلام و مذهب شیعه محسوب می شوندومی توان به کتاب ایشان به نام "طب الصادق(ع)" اشاره کرد که هنوز با گذشت قرن آنها در حوزه پزشکی قابلیت استفاده دارد و برای درمان بیماری ها به این کتاب ارزشمند رجوع می شود.

امام جمعه رودهن با تاکید بر اهمیت نقش دانشمندان ایرانی در علوم مختلف مانند فلسفه و دیگر علوم اضافه کرد :در تاریخ اسلام بزرگترین فلاسفه از دل شیعه بیرون آمده اند و بیشتر آنها ملیت ایرانی دارند در تاریخ اسلام و مذهب شیعه این موضوع برای ما افتخار بزرگی محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی در خاتمه اظهار داشت :در شاخه پزشکی هم می توان به دانشمندان بزرگی مانند ابوعلی سینا و زکریای رازی از دیگر دانشمندان اسلامی و ایرانی اشاره کردکه هنوز کتب آنها در کشور های بزرگ دنیا تدریس می شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.