فرماندار شهرستان دماوند گفت: تحقق حماسه اقتصادی، علاوه بر نهادینه کردن باورهای فرهنگی در جامعه، نیازمند عملیاتی کردن مقوله تولید و مدیریت در منابع و مصرف است.

ˈسعید افشارنادریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارکرد: حماسه اقتصادی به واسطه اهمیت خاصی که دارد، چه در سطح کلان و چه در سطح خرد دارای دو مقوله مهم است که یکی از آنها بحث فرهنگی است.

وی ادامه داد: اگر به این باور نرسیم که اقتصاد، معیشت مردم و کسب درآمد یکی از مطالبات مهم و مورد نیاز افراد است، نمی توان در بحث های فرهنگی و نیز برگزاری جلسات، نشست ها و گردهمایی ها موفق بود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: امروز اگر در تلاش برای نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی و یا به دنبال اتکا به تولیدات داخلی هستیم، باید این مهم را نیز در بین مردم نهادینه کرد که چگونه از ظرفیت های فرهنگی از طریق اطلاع رسانی، تبلیغات و رسانه ها استفاده کنند.

وی نهادینه کردن فرهنگ کار در بین جوانان، حمایت از سرمایه گذاران، توسعه بخش کشاورزی، تشویق تعاونی ها و توسعه بخش صنعت و معدن با استفاده از ظرفیت های منطقه را از مهم ترین بخش های مقوله فرهنگ در حماسه اقتصادی بیان کرد.

افشارنادری گفت:جهاد اقتصادی فقط به معنای تولید نیست، بلکه مدیریت منابع و مصرف نیز می تواند بخش مهمی از جهاد اقتصادی باشد که نقش شورای فرهنگ عمومی در این راستا بسیار مؤثر خواهد بود.

وی به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان دماوند در تحقق حماسه اقتصادی پرداخت و گفت: شهرستان دماوند با داشتن فرصت های توسعه بخش کشاورزی، توسعه بخش صنعت و معدن، توجه به بحث گردشگری و توسعه شهرک های صنعتی می تواند موفق باشد./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.