مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: مبلغ 115 میلیارد ریال تسهیلات از سوی ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان دماوند به 90 بهره بردار بخش کشاورزی شهرستان پرداخت شد.

ˈحمیدرضا خلیلیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: این مهم منجر به فعالسازی، افزایش تولید، افزایش راندمان کار و احداث واحدهای جدید بهره برداری نظیر باغ، گلخانه، دامداری و صنایع تبدیلی شد.

وی گفت: در حوزه تولید گوشت قرمز تعداد 24 واحد دامداری در شهرستان با ظرفیت هزار و 995 رأس دام فعالسازی شد که میزان تولید ناشی از آنها معادل 75/246 تن گوشت قرمز در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: تعداد سه واحد دامداری جدید با ظرفیت 482 رأس دام و با تولید 107 تن گوشت قرمز در سال با استفاده از این تسهیلات در حال احداث است.

وی اظهارکرد: در زمینه تولید گوشت مرغ تعداد 9 واحد مرغداری از تسهیلات مذکور استفاده کردند که ظرفیت بهره برداری این واحدها برابر 288 هزار و 500 قطعه در سال است که با فعالسازی این واحدها 2 هزار و 684 تن گوشت مرغ در شهرستان به تولید خواهد رسید.

خلیلی ادامه داد: در بخش آب و خاک تعداد 22 قطعه باغ به مساحت حدود 70 هکتار از تسهیلات احداث استخر استفاده کردند که این مهم موجب افزایش سطح اراضی زیر پوشش آبیاری قطره ای شده است.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن این مهم افزایش راندمان تولید به میزان 20 درصد را به دنبال خواهد داشت که میزان افزایش تولید ناشی از آن برابر 413 تن سیب در سال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند بیان داشت: همچنین با احداث 7/14 هکتار باغ جدید با استفاده از این اعتبارات، به میزان حداقل 441 تن سیب به تولید شهرستان اضافه می شود.

وی یادآور شد: در حوزه محصولات گلخانه ای با استفاده از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی، گلخانه ای به مساحت پنج هزار متر مربع و با ظرفیت 45 هزار شاخه گل بریده در حال ساخت است.

خلیلی اضافه کرد: در بخش زنبورداری تعداد شش زنبورستان با ظرفیت مجموعاً هزار و 537 کلنی و تولید 15 تن عسل در سال با استفاده از این تسهیلات فعالسازی شده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی، گفت: احداث کارخانه شیر پاستوریزه به ظرفیت سه هزار و 450 تن در سال، توسعه سردخانه به ظرفیت 2 هزار و 773 تن در سال و احداث کارگاه تولید سرکه سیب و سایر فرآورده های باغی به ظرفیت 350 تن در سال، از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان دماوند است که با استفاده از این تسهیلات در سال 91 عملیاتی و اجرایی شده است.

وی طرح های احداث کارخانه بسته بندی مرغ و پای مرغ، احداث دو واحد سردخانه، احداث کارخانه تولید کنسرو ماهی، احداث واحد قارچ، احداث واحد بسته بندی انواع میوه و احداث واحد تولید کمپوست را از جمله پرونده های مهم و پروژه های بزرگ مصوب ستاد اجرایی شهرستان عنوان کرد که به دلیل اتمام اعتبار 13 درصدی سال 91 به پرداخت نرسید.

شهرستان دماوند دارای حدود 10 درصد وسعت و یک چهارم فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی استان تهران است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.