لوفيگارو نوشت،‌ به رغم مخالفت انگليس با مداخله نظامي در سوريه، "فرانسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه تمايل خود را براي مشارکت در اين اقدام تاييد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه فرانسوي در مطلبي به قلم "پير پريه " نوشت، فرانسوا اولاند روز جمعه به رقم مخالفت انگليس با مداخله احتمالي در سوريه بار ديگر بر تمايل کشورش براي قرار گرفتن در کنار آمريکايي ها به منظور اقدام نظامي در سوريه تاکيد کرد. او در مصاحبه اي که با روزنامه لوموند انجام داد گفت: فرانسه خواهان اقدامي متناسب و محکم در قبال حکومت دمشق است.

رئيس جمهور فرانسه ادعا کرد: فرانسه مجموعه شواهدي در اختيار دارد که مسئوليت حملات شيميايي بيست و يکم اوت را متوجه حکومت بشار اسد مي‌کند.

با اين حال فرانسوا اولاند، با مداخله بين المللي موافق نيست. 

در فرانسه، طبقه سياسي اين کشور همچنان حتي در احزاب خود نيز درباره مداخله نظامي در سوريه اختلاف نظر دارند. ژان پير رافارين سناتور عضو حزب اتحاد براي جنبش مردمي (او ام پ) و نخست وزير سابق فرانسه در دوران رياست جمهوري ژاک شيراک روز جمعه گفت که با مجازات بدون جنگ موافق است.

دولت آلمان نيز به نوبه خود روز جمعه به لفاظي هاي خود پايان داد و صراحتاً ابراز داشت که ما قصد مشارکت در اقدام نظامي در سوريه را نداريم.

در روسيه هم "يوري اوشاکوف" مشاور ديپلماتيک کاخ کرملين اعلام کرد: مداخله نظامي در سوريه ضربه‌اي جدي به نظم جهاني مبتني بر نقش محوري سازمان ملل متحد وارد خواهد کرد. وي افزود: خوشبختانه راي انگليس به اين معني است که مردم شروع به درک اين مسئله کرده اند که چنين سناريوهايي تا چه حد خطرناک هستند به ويژه هنگامي که استفاده از زور مجوز لازم و چراغ سبز دريافت نکرده باشد.

کارشناسان سازمان ملل متحد بايد امروز در نيويورک براساس يافته هاي اوليه خود گزارش شفاهي اوليه اي را به دبيرکل سازمان ملل متحد ارائه کنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار