با هدف جلوگيري از واردات، فولادمبارکه اصفهان محصولات مورد نياز گروه خودرو سازي سايپا را توليد مي‌کند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، با انجام نشست هاي تخصصي و فني و با امضاي تفاهم نامه في مابين مديران عامل شركت فولاد مباركه اصفهان و گروه خودرو سازي سايپا ورقهاي مورد نياز اين شرکت خودرو ساز در فولادمبارکه اصفهان توليد مي‌شود.

در اين نشست که مديرعامل، معاونان، ‌ مديران و کارشناسان فني گروه خودرو سازي سايپا و شرکت فولادمبارکه حضور داشتند مديرعامل فولادمبارکه اظهار داشت: يکي از مباحثي که در سياست هاي کلان شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنامه ريزي شده بحث آينده توليدات فولاد مبارکه در مقابل خودروسازهاي کشور است.

محمدمسعود سميعي نژاد افزود: هدف فولادمبارکه اين است که بتواند به مشتريان بزرگ خود به خصوص خودروسازها، هم از لحاظ کيفي و هم از لحاظ کمي خدماتي ارائه دهد که خودروسازان ديگر نيازي به وارد کردن محصولات مشابه از خارج از کشور نداشته باشند.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه في مابين دو شرکت فولاد مبارکه و سايپا گفت: نياز شرکت هاي خودروسازي بايد با سياست گذاري هايي در خطوط توليد، فناوری، تحقيق و توسعه شرکت فولادمبارکه دنبال شود که در اين راستا تأمين تجهيزاتي که بايستي در طرح هاي توسعه به کمک خطوط توليد آورده شود تا صنايع خودروسازي مشکل نداشته باشند برنامه ريزي شده و فولادمبارکه اين مهم را به عنوان يک راهبرد ملي ميداند و در کارگروه هاي مشخص، سياست گذاري کرده تا به صورت مرتب و دوطرفه کارشناسان فني بتوانند چگونگي توليد محصولات موردنياز خودروسازها را بررسي کنند و به سرانجام برسانند چراکه بر اين باور هستيم که خودروسازها نبايد دچار بحران شوند و از اين رو اشتغال و توسعه آن مورد هدف دشمنان قرارگيرد.

سميعي نژاد سياستهاي توسعه اي شرکت فولاد مبارکه را ارزشمند دانست و گفت: افزايش توليد کمي و کيفي با اجراي طرح‌هاي توسعه دنبال شده است. در بخش توليد، با توجه به برنامه پنجم توسعه،‌ براي8/11 ميليون تن انواع ورق، هدفگذاري شده که در اين سياست گذاري به نيازهاي بخش خودروسازي توجه ويژه‌اي شده و در رديف اولويتهاي خطوط توليد شرکت فولاد مبارکه قرارگرفته است.

مديرعامل فولاد مبارکه بازار خودرو سازها را يکي از بازارهاي هدف شرکت فولاد مبارکه دانست و افزود: بر همين اساس طرح هاي قابل توجهي برنامه ريزي شده که به زودي افتتاح خواهند شد و قرارگرفتن اين طرح ها در مدار توليد، باعث مي‌شود تا خواسته هاي مدنظر گروه‌هاي خودروسازي نيز برطرف گردد.

سميعي نژاد با اشاره به تحريم هاي موجود اظهار داشت: تحريم ها باعث شده تا فصل جديدي در مذاکرات فيمابين باز شود. ما در فولادمبارکه بر اين باور هستيم که با برنامه ريزي بلند مدت و انجام کارهاي کارشناسي تمامي فعاليت ها به ثمر خواهد نشست تا انشالله همه نيازهاي خودروسازها توسط فولاد مبارکه تأمين شود و ديگر نيازي به واردات ورق براي خودرو سازي در کشور نداشته باشيم.

بنابر اين گزارش مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اظهار خوشحالي از حضور در شرکت فولادمبارکه اصفهان اظهار داشت: برنامه‌هاي توليد و توسعه فولاد مبارکه هميشه مايه مباهات و خوشحالي ما بوده و هست. هر بار که در اين شرکت حضور مي يابيم با ديدن اقدامات انجام شده بر خود مي‌باليم. فولاد مبارکه هميشه حامي صنعت خودروسازي به خصوص گروه خودروسازي سايپا بوده و ما به عنوان صنعت خودروسازي، از نگاه حمايتي فولاد مبارکه بهره مند شده ايم.

مدني دغدغه اصلي صنعت خودروسازي را استفاده از ورق هاي رويه ذکر کرد و گفت: در گذشته استفاده از ورق هاي رويه بيشتر از ورق هاي استحکام بالا مورد دغدغه ما بود اما در حال حاضر با تغيير نرخ ارز و برنامه هايي که براي افزايش شمار توليد در گروه خودروسازي سايپا داريم، تأمين داخلي ورقهاي استحکام بالا هم اهميت پيدا کرده و بايد به اين موضوع توجه کنيم. ما در گروه خودروسازي سايپا آماده هستيم که در اين بخش سرمايه گذاري کنيم تا مشکل تأمين ورق در صنايع خودرو سازي به صورت ريشه‌اي حل شود. البته برخي از اقلام در صنعت خودرو سازي به هيچ عنوان قابليت خودکفا شدن ندارد و يا بهتر است بگويم توجيه اقتصادي ندارد. بسياري از صنايع خودروسازي دنيا، بخشي از قطعات خود را از کشورهاي ديگر تأمين مي‌کنند که در رابطه با ورق اين داستان مصداق ندارد و ما بايد خودکفا شويم.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا افزود: با توجه به مذاکرات موفقيت‌آميز امروز اميدواريم هرچه سريعتر بتوانيم ورق هاي استحکام بالا و ورقهاي رويه را از داخل تأمين کنيم تا از خروج ارز خودداري بشود. در برنامه چشم انداز 1404 شمارتوليدي خودرو حدود 3 ميليون خودرو پيش بيني شده که از اين مقدار 2 ميليون خودرو براي مصرف داخل و مابقي براي صادرات است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در پايان اين نشست گفت: آينده خودروسازي ايران آينده اي بسيار روشن است. داخلي سازي ورق، اولويت گروه خودروسازي سايپا است که به کمک تخصص و دانش فني که در فولاد مبارکه هست انشالله همه چيز حل خواهد شد/س.

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.