اصفهان/

دیدار اعضای کارگروه های همایش بین‌المللی امامزادگان با مراجع عظام تقلید

اعضای کارگروه های برگزاری همایش بین‌المللی امامزادگان با مراجع عظام تقلید دیدار کردند و رهنمودهای آنان را برای برگزاری هرچه بهتر همایش شنیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابراعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، کارگروه های برگزاری همایش بین‌المللی امامزادگان با مراجع عظام تقلید حضرات آیات سبحانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها که حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز حضور داشت، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی طی سخنانی اظهار داشت: امامزادگان نقش بی‌بدیلی در ترویج فرهنگ تشیع در ایران داشته‌اند.

وی خطاب به اعضای کارگروه ها و افراد برگزارکننده همایش بین المللی امامزادگان گفت: با معرفی امامزادگان به مردم، حقیقت اهل‌بیت (ع) و تشیع را به جهانیان بشناسانید.

همچنین آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با برگزارکنندگان و اعضای کارگروه های همایش بین‌المللی امامزادگان گفت: معرفی سبک زندگی امامزادگان، آثار و برکات زیادی برای ما خواهد داشت.

دیدار با آیت‌الله علی صافی گلپایگانی دیگر برنامه اعضای کارگروه های برگزاری همایش بود.

این مرجع تقلید در این دیدار با بیان اینکه شناخت امامزادگان در کشور باید رونق پیدا کند، گفت: این مسئله از جهات مختلف برای ما مفید است.

وی ادامه داد: نقش و جایگاه امامزادگان باید از لحاظ تاریخی، دینی و مردمی مورد ارزیابی قرار بگیرد و شناسایی شود.

گفتنی است همایش بین‌المللی امامزادگان روزهای 19 و 20 شهریورماه جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهمانان داخلی و خارجی در اصفهان برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.