مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم از بهره برداری از هفت پروژه متعلق به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان است خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباري بالغ بر هفت ميليارد و سيصد و هفتاد و پنج ميليون ريال از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبري(مدظله) اجرا گرديده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، احمد عفتان در ادامه افزود از 7 پروژه بهره برداري شده، تعداد 5 پروژه مربوط به سازه هاي كنترل سيل منطقه بالادست پرديسان قم مي باشد كه به منظور حفاظت منطقه پرديسان و شهر مقدس قم از سيلاب هاي مخرب و رگباري احداث گرديده و تا حدود زيادي اين منطقه را در مقابل سيلاب ها ايمن نموده است.
دو پروژه ديگر شامل احداث منبع 7000 مترمكعبي ذخيره پساب و 750 متر مكعبي ذخيره آب شرب پارك بزرگ جنگلي ثامن الائمه(ع) است كه در مساحتي بيش از 400 هكتار در شمال شرق شهر قم و در كيلومتر 4 بزرگراه جديد قم-گرمسار براي استراحت شهروندان و زائران حرم مطهر رضوي طراحي و درحال اجرا مي باشد. اين پارك در مجموع تاكنون پيشرفتي معادل 30 درصد داشته است.
مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قم در خاتمه افزود، در سال 91 نيز، طي دو مرحله، تعداد 35 پروژه با اعتباري بالغ بر 23 ميليارد ريال در دو مقطع روز جهاني مقابله با بيابان زدايي و هفته منابع طبيعي مورد بهره برداري قرار گرفت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.