معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه مردم در بخش اقتصادي با مشکلاتي روبرو هستند، گفت: توسعه کشور نيز در شرايط کنوني به دلايلي کند شده است و مردم انتظار دارند دولت جديد راهکارهايي براي عبور از اين شرايط ارائه دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور صبح امروز (شنبه) در مراسم توديع و معارفه روساي کل پيشين و فعلي بانک مرکزي با قدرداني از زحمات و خدمات محمود بهمني اظهار داشت : وي در دوران بسيار سخت و دشواري داراي اين مسئوليت بود و توانست اقدامات مهمي را به انجام برساند.
 
جهانگيري همچنين با تبريک به سيف رئيس کل جديد بانک مرکزي خاطرنشان کرد: وي چهره‌اي آشنا براي نظام بانکي کشور است که همه با سابقه و خدمات او آشنا هستند و اميدواريم بتوانند در اين برهه حساس پاسخگوي اميدي باشد که در ميان ملت ايران براي عبور از دشواريهاي فعلي زنده شده است.
 
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه مردم در بخش اقتصادي با مشکلاتي روبرو هستند، تصريح کرد: توسعه کشور نيز در شرايط کنوني به دلايلي کند شده است و مردم انتظار دارند دولت جديد راهکارهايي براي عبور از اين شرايط ارائه دهد.
 
جهانگيري افزود: معتقد هستم توان علمي، دانشگاهي و کارشناسي کشور از ظرفيت بالايي برخوردار است و دولت مي‌تواند با تکيه بر اين انديشمندان راهکارهايي براي بهبود شرايط اقتصادي پيدا کند.
 
معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه بهره‌گيري از صاحبنظران اقتصادي و استقبال از نقد و راهکارهاي انديشمندان را يکي از تعهدات دولت فعلي خواند و گفت : اين موضوع مورد توجه شخص رئيس‌جمهور و همه اعضاي دولت است چرا که همه در يک کشتي به نام جمهوري اسلامي ايران قرار داريم .
 
وي اضافه کرد : به هيچ وجه به دنبال نفي خدمات انجام شده در گذشته نيستيم اما فارغ از اينکه بخواهيم مقصري را تعيين کنيم بايد بپذيريم که شرايط اقتصادي کشور بسيار پيچيده و دشوار است .

جهانگيري با بيان اينکه توليد در شرايط آسيب و رکود جدي قرار گرفته، خاطرنشان کرد: دستيابي به رونق اقتصادي قدري مشکل است و نيازمند حاكميت دو عنصر عقلانيت و اصول علمي بر اقتصاد کشور هستيم.
 
معاون اول رئيس‌جمهور تامين منابع مالي براي طرح هدفمندسازي يارانه‌ها را از چالش‌هاي جدي پيش روي دولت دانست و افزود : علي رغم تدابير انديشيده شده از سوي مجلس شوراي اسلامي در بودجه ، در حال حاضر براي پرداخت يارانه‌هاي نقدي با مشکل جدي مواجه‌ايم و به دنبال راهکارهايي براي عبور از اين چالش‌ها هستيم.
 
وي در ادامه با اشاره به مطالبات معوق بانکي و نرخ‌هاي سود دستوري سالهاي گذشته اظهار داشت: شرايط سختي بر نظام بانکي کشور حاکم است و مسائل و مشکلاتي همچون پرونده سه هزار ميليارد توماني نيز اين نظام را با چالش و کندي روبرو کرده است.
 
معاون اول رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود از حجم نقدينگي موجود در کشور به عنوان مسئله مهم ديگري در بخش اقتصادي ياد کرد و افزود :‌ بايد تلاش کنيم نقدينگي را به سمت توليد سوق دهيم.
 
جهانگيري خاطرنشان کرد:‌ راهکارهاي تامين مالي توليد هم در بخش جاري و هم در بخش سرمايه‌گذاري در دو حوزه ارزي و ريالي از ديگر چالش‌هاي جدي پيش روي تيم اقتصادي دولت است که بايد به طور دقيق به آن پرداخته شود.
 
معاون اول رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه نرخ ارز، سود بانکي و نرخ تورم بايد تا حد زيادي براي فعالان اقتصادي خارج از دولت مشخص باشد، گفت:‌ اميدوارم ستاد اقتصادي دولت با بهره‌گيري از نخبگان و صاحب‌نظران عرصه اقتصاد بتواند مشکلات پيش رو را برداشته و به اهداف مورد نظر دست يابد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود بر اهميت استقلال بانک مرکزي تاکيد کرد و گفت :‌ بانک مرکزي مسئول حفاظت از ارزش پول ملي است و نبايد تنها نظاره‌گر امور باشد بلکه بايد بتواند از استقلال قابل قبولي در تصميم‌گيري‌ها برخوردار باشد.
 
بر اساس اين گزارش بهمني رئيس کل سابق بانک مرکزي نيز در اين مراسم به تشريح عملکرد بانک مرکزي و اقدامات انجام شده در حوزه پولي و بانکي طي سالهاي اخير پرداخت.
 
سيف رئيس کل جديد بانک مرکزي هم پس ازدريافت حکم رياست خود ازسوي معاون اول رئيس‌جمهور در سخناني ، اهداف و برنامه‌هاي مورد نظر خود را در حوزه پولي و بانکي مطرح کرد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار