"فرانسوا اولاند" رئيس جمهور فرانسه در گفتگو با روزنامه "لوموند" گفت اقدام بين المللي در سوريه بايد حکومت بشار اسد را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اولاند درباره مداخله نظامي در سوريه ادعا کرد: حمله شيميايي نمي‌تواند و نبايد بدون کيفر باقي بماند. در غير اين صورت موجب تشديد اين خطر مي شود که استفاده از اين سلاح ها بي اهميت جلوه کند و ديگر کشورها نيز تهديد شوند. من با مداخله بين المللي که هدف آن آزاد ساختن سوريه يا سرنگوني اسد باشد موافق نيستم، اما فکر مي کنم بايد آن نظام را متوقف کرد.

به عقيده فرانسوا اولاند ، اگر جلوي اقدام شوراي امنيت گرفته شود، يک ائتلاف تشکيل خواهد شد و اين ائتلاف بايد تا جايي که ممکن است بزرگ و گسترده باشد. اين ائتلاف بر اتحاديه عرب  تکيه خواهد کرد. ائتلاف از حمايت و پشتيباني اروپايي ها برخوردار خواهد بود. اما کشورهاي معدودي هستند که داراي ظرفيت لازم براي تحميل مجازات با ابزار مناسب هستند. فرانسه يکي از آن هاست. 

رئيس جمهور فرانسه، در پاسخ به پرسشي در مورد امتناع نمايندگان پارلمان انگليس از اقدام نظامي در سوريه، گفت: فرانسه مي تواند بدون متحد انگليسي خود وارد عمل شود. هر کشوري براي شرکت يا عدم شرکت در اقدام نظامي مختار است. اين امر براي انگليس هم به مانند فرانسه صادق است. 

وي افزود: من با باراک اوباما، در اين باره تبادل نظر عميقي داشتم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار