رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی در اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر قاسمی در جلسه هم‌اندیشی توسعه مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل با حضور نمایندگان پژوهشی دانشگاه‌ها و مرکز تحقیقات کشاورزی استان اردبیل برگزار شد بر همکاری نزدیک مراکز علمی در تحقق اهداف مرکز رشد گیاهان دارویی اردبیل تاکید کرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی از سال 89 وارد حوزه گیاهان دارویی شده است، عنوان کرد: با هدف فعالیت در این زمینه این واحد نسبت به اخذ مجوز مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی اقدام کرد و پس از چند سال پیگیری در مرداد ماه امسال مجوز خود را از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اخذ کرد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل همکاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزش عالی را در رشد و توسعه این مرکز مهم ارزیابی کرد.

قاسمی افزود: راه‌اندازی این مرکز فرصت مناسبی را برای فعالیت تمامی پژوهشگران، محققان و شرکت‌های فعال در عرصه گیاهان دارویی استان ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بسترسازی جهت جذب کلیه متقاضیان و افزایش شرکت‌ها و تخصصی کردن فعالیت‌های اقتصادی متناسب با ظرفیت‌های استان از اهداف مهم این مرکز است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه انجام مطالعات اولیه، امکان‌سنجی و بررسی ظرفیت‌های استان از اقدامات انجام گرفته مرکز رشد است، عنوان کرد: پس از اخذ موافقت اصولی برای آغاز فعالیت‌های مرکز رشد تلاش کردیم تا تعامل سازنده‌ای را با دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد کنیم و امیدواریم با همکاری نزدیک آنها بتوانیم به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.