مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت:‌ عسل‌های عرضه شده در کنار جاده‌های استان اردبیل غیر‌استاندارد است و نباید در جمع‌آوری فروشندگان قصوری صورت گیرد.

هاشم علایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما در چند نوبت از عسل‌های عرضه شده در کنار جاده‌ها نمونه‌برداری کردیم که متاسفانه اغلب عسل‌های آزمایش شده کنار جاده‌ها در این استان غیر‌استاندارد تشخیص داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه قانونی ما نیست که این عسل‌فروشی‌ها را از کنار جاده‌ها جمع‌آوری کنیم، خاطرنشان کرد: ما نتیجه آزمایشات و نمونه‌برداری‌های خود را به دستگاه‌های انتظامی و قضایی ارسال کردیم تا آنها بتوانند با این پدیده زشت و تهدید‌کننده سلامت مردم برخوردی جدی داشته باشند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بنا به وظیفه خود موضوع را با تاکید بسیار به سازمان‌های مسئول، اطلاع‌رسانی کرده است.

علایی گفت:‌ وظیفه قانونی ما نظارت بر رعایت استانداردهای لازم از سوی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی است که پروانه خود را از وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته‌اند.

وی افزود:‌ ما تمام تولید‌کنندگان عسل و کارخانه‌های بسته‌بندی‌کننده این محصول را در استان مکلف کردیم تا نشان استاندارد دریافت کنند و بدون در نظر گرفتن کیفیت از تولید انبوه پرهیز کنند چرا که شهرت استان اردبیل که در تولید عسل و محصولات لبنی است نباید به دلیل قصور و کوتاهی برخی از سودجویان خدشه‌دار شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل ادامه داد: هر کارخانه تولید مواد غذایی حتماً باید یک آزمایشگاه تخصصی به همراه حداقل یک کارشناس کنترل کیفیت داشته باشد که از سوی اداره کل استاندارد به وی آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

علایی در خصوص عرضه عسل‌های رنگی در کنار جاده‌ها نیز خاطرنشان کرد: ما همچنان شاهد عرضه این عسل‌های تقلبی هستیم که البته تعداد آن‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.