رییس شورای عالی استان‌های کشور گفت: در حال حاضر شرایط و امکانات لازم از جمله بودجه برای تحقق مدیریت واحد شهری در شهرها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مهدی چمران در نشست مشترک شورای عالی استان‌ها و روسای شوراهای استان سراسر کشور با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها در دوره دوم شکل گرفت، بیان کرد: شورای عالی استان‌ها با مشکلات و کمبودهای فراوانی در دوره دوم شکل گرفت و این مهم مبنا و پایه‌ای قوی برای دوره سوم شورا شد.

وی افزود: در دوره سوم، اعضای شورای عالی استان‌ها حضور پررنگ‌تر و مستمری در مجلس شورای اسلامی داشتند به گونه‌ای که در این دوره با ارائه طرح‌ها و لوایحی توانستیم جایگاه شورای عالی استان‌ها را به بهتر و بیشتر بشناسانیم.

رییس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: با توجه به این مهم تمام آنچه که قانون جزو وظایف شورای عالی استان‌ها قرار داده بود، انجام شده است و امروز تمام طرح‌ها و قوانینی که بر عهده شورای عالی استان‌ها گذاشته شده به مرجله اجرا درآمده است.

وی بیان کرد: در این مدت با توجه به برگزاری حداقل 20 جلسه و به تفاهم رسیدن در 16مورد با وزرا و معاونان آن‌ها، تنها قانون مدیریت واحد شهری اجرایی نشده است چرا که شرایط موجود مورد انتظار و مناسب نیست.

چمران تصریح کرد: در حال حاضر بستر و زمینه مورد نیاز از جمله امکانات و بودجه برای اجرای مدیریت واحد شهری در اختیار ما نیست بنابراین نمی‌توان بدون فکر آن را اجرایی کرد.

رییس شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به تدوین طرحی در خصوص مدیریت واحد شهری از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی با صرف دو سال وقت طرحی در خصوص مدیریت واحد شهری تدوین کرد که در این راستا ما پیشنهاداتی را نیز ارائه کردیم.

به گفته وی امیدواریم با مطرح شدن این مهم در مجلس شورای اسلامی، اتفاق خوبی در زمینه تحقق مدیریت واحد شهری رخ دهد.

چمران تاکید کرد: مدیریت واحد شهری امری بسیار ضروری برای شورای اسلامی شهر و شهرداری‌هاست.

وی در ادامه با تقبیح تخریب چهره‌های قبلی شوراها گفت: نباید افراد جدید فعالیت و عملکرد دوره‌های قبل را تخریب کنند و بدانند که حمله کردن به اشخاص و تشکیلات مختلف در رسانه‌ها و سایت‌ها اقدامی شایسته نیست.

رییس شورای عالی استان‌های کشور ادامه داد: این شورا دومین پارلمان مستقل و مردمی کشور بوده که دارای اهمیت و ارزش بالایی است لذا نباید جایگاه خود را زیر سوال ببریم.

وی با اشاره به دستاوردهای این دوره شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای این دوره شورای عالی استان‌ها برای استفاده دوره‌های آینده تدوین شود./س

برچسب ها: مدیریت ، واحد ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.