طيب نيا گفت: مادامي که دولت وابسته به درآمد حاصل از نفت است، نمي‌توانيم شاهد تامين نيازهاي مالي کشور از طريق منابع پاک باشيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران طيب نيا وزير امور اقتصادي و دارايي در مراسم توديع و معارفه روساي جديد و قديم بانک مرکزي گفت: طبق آمار منتشره از سوي مرکز آمار، نرخ منفي رشد اقتصادي کشور  هم اکنون 5.4 درصد و تورم نقطه به نقطه بالاي 40 درصد رسيده است.

وي تصريح کرد: در رابطه با نرخ تورم با توجه به امارهاي موجود، افزايش نرخ تورم در سال 74 به بالاي 40 درصد رسيده بود.

وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: گذر از مشکلات اقتصادي با هماهنگي در رويکردهاي مديريت و بانکها و در مجموع برنامه تيم اقتصادي امکان پذير است.

وي با بيان آنکه مهمترين موضوع در خصوص بحث نظام بانکي توجه به استقلال بانک مرکزي است، اظهار داشت: مادامي که دولت وابسته به درآمد حاصل از نفت است، نمي‌توانيم شاهد تامين نيازهاي مالي کشور از طريق منابع پاک باشيم.

طيب نيا تصريح کرد: دولت بايد حداقل نيارهاي مالي خود را از طريق منابع پاک مالي تامين کند اين کار صرفا از طريق همکاري و همراهي تيم اقتصادي يعني وزارت اقتصاد، و معاونت راهبردي که درآينده همان سازمان مديريت و برنامه ريزي مي‌شود و بانک مرکزي راهکاري مناسب براي کسب درآمد پاک به منظور تامين نيازهاي دولت کند.

وزير اقتصاد تاکيد کرد: در اين رابطه موضوع  استقلال بانک مرکزي از اهميت ويژه اي برخوردار است.

طيب نيا با تاکيد بر اين نکته که دولت خود را مکلف به رفع نيازهاي اقتصادي مردم و مشکلات آنها ميداند، عنوان کرد: جلسات ستاد اقتصادي کشور در رابطه با بررسي و رفع موانع و مشکلات اقتصادي در هفته دو بار به رياست رئيس جمهور تشکيل ميشود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جلسه ، دولت ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار