تابه امروز 76 جلسه شوراي تامين مسكن استان تشكيل شده كه 684 مصوبه در آن به تصويب رسيده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه قائم مقام وزير و مديركل راه و شهرسازي استان در تشريح عملكرد شوراي تامين مسكن و حمل و نقل اظهار كرد: تابه امروز 76 جلسه شوراي تامين مسكن استان در راستاي وظايف محوله از سال 86 تشكيل شده و لازم به يادآوري است پس از ادغام ادارات كل مسكن و شهرسازي و راه و ترابري، جلسات شوراي تامين مسكن و حمل و نقل به صورت همزمان تشكيل مي شود.

خليل محبت خواه با اعلام اينكه جلسات اين شورا با حضور مديران ارشد دستگاه هاي اجرائي استان برگزار مي شود، افزود: تاكنون شش جلسه به رياست مقام عالي وزارت راه و شهرسازي و نزديك به بيست جلسه به رياست استاندار و رئيس شوراي تأمين مسكن استان تشكيل شده است./ز

وي اجراي پروژه هاي بخش مسكن با حمايت دولت از طريق واگذاري زمين و پرداخت تسهيلات رشد را از مهمترين دستاوردهاي اين شورا عنوان كرد و گفت: تصميات و راهبردهاي اين شورا موجب شده روند اجراي 42 هزار واحد مسكوني در شهرهاي مختلف استان به صورت تعاوني هاي مسكن، خودمالكين ، سه جانبه و گروهي شتاب بگيرد.

محبت خواه، توزيع سهميه مسكن مهر استان به تفكيك شهرستان براساس برنامه ابلاغي و نياز مسكن، جانمائي سايتهاي مسكن مهر و تخصيص يارانه هاي بخش مسكن را از جمله مصوبات اين شورا برشمرد.

مديركل راه و شهرسازي استان ادامه داد: بخشي از يارانه هاي بخش مسكن در جهت تأمين خدمات زير بنائي از جمله آب و فاضلاب در شهرهاي مختلف با اعتباري بالغ بر 55 هزار ميليون ريال در جلسات اين شورا تصويب و پرداخت شده است.

محبت خواه همچنين از تصويب و تامين اعتباري بالغ بر 27400 ميليون ريال براي اجراي خدمات روبنايي از جمله احداث فضاهاي آموزشي و مذهبي در سايت هاي مسكن مهر استان خبر داد و بيان كرد: بررسي نحوه تامين خدمات زيربنايي از سوي دستگاه هاي خدمات رسان، تصميم گيري در خصوص راهكار هاي لازم، تمديد قراردادهاي مشاركت مدني شركت هاي تعاوني مسكن مهر با بانك هاي عامل، بررسي روند پرداخت تسهيلات بانكي بالغ بر 1304 هزار ميليون ريال به پروژه هاي مسكن مهر و نيز افزايش سقف تسهيلات در جلسات شوراي مسكن و حمل و نقل استان انجام شده است.

اين مقام مسئول با بيان اينكه جلسات شوراي تامين مسكن شهرستان ها نيز همگام با شوراي مسكن استان با حضور فرمانداران تشكيل مي شود، افزود: نتيجه اين جلسات به شوراي تامين مسكن استان منعكس و راهكارهاي لازم جهت حل و فصل مشكلات محلي ارائه مي شود.

محبت خواه يادآور شد: اعضاي شوراي تامين مسكن استان به منظور ايجاد هماهنگي بين ارگان ها و ادارات و همچنين حل مشكلات اجرايي پروژه هاي مسكن مهر به صورت مستمر در جلسات شوراي مسكن شهرستان ها حضور مي يابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.