نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد گفت: آمریکا و دست‌ نشانده‌های سعودی ها به اقدامات خود علیه کشور سوریه توجه کنند و به دور از عقلانیت دست به کاری نزنند

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به درگیری های اخیر در سوریه و تهدیدات آمریکا علیه این کشور اظهار داشت: آمریکایی ها چشم بسته حرکت می کنند و توجهی به عواقب کار خود ندارند و آن را نمی بینند.

وی با اشاره به سوابق آمریکا در ایجاد آشوب و درگیری و جنگ افروزی در منطقه ادامه داد: آمریکایی ها همیشه برخوردهای به دور از عقلانیت دارند و تا کنون در اقدامات خود نشان داده اند که به عواقب کار توجه نمی کنند.

خطیب جمعه یزد با خطاب قرار دادن سران این کشور جنایتکار و فاسد افزود: چرا فکر نمی کنید که عواقب کار شما و تهدیدات شما چه می شود و دائم به دنبال هوای نفس خود هستید.

وی با اشاره به اینکه انگلیس و فرانسه و آمریکا چشم بسته جلو می روند بیان کرد: به فرض اینکه چند موشک هم به خاک سوریه پرتاب کنند مگر چه چیزی به غیر از ویرانی و خرابی و کشتار مردم بی گناه و بی دفاع به دنبال دارد.

امام جمعه یزد ادامه داد: اینکه برخی کشورهای عربی با پول نفتی که به آمریکایی ها می دهند و آتش این درگیری را شعله ور می کنند دستاوردی جز نفرت و در نتیجه خشم خداوند ندارد.

وی بیان داشت: پول نفت، عربها را سرمست و از خود بیخود کرده و عقل آن ها را گرفته است که قصد بر نابودی اسلام و مسلمین دارند و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: درآمدی که حاصل از فروش نفت به جیب عرب سرازیر شده باعث شده جاهلیت آن ها گل کند و دوباره جان بگیرد از این رو بدون عقل و تدبیر سعی در نابودی اسلام و مصالح مسلمانان دارند.

وی تصریح کرد: هدف نهایی در این جنگ و ستیزها کشور ایران است و چون این کشور در برابر انحرافات و اقدامات دین ستیزانه آن ها ایستاده است قصد دارند از راه های مختلف به ما فشار بیاورند اما غافل از این هستند که کشور مسلمان ایران با توکل بر خداوند و ایستادگی، آن ها را نابود می کند.

آیت الله ناصری در بخشی از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر در سال یک هزار و 360 گفت: منافقان و دشمنان کوردل با فتنه بر علیه دین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی توطئه جدیدی را به دست عاملان نفوذی خود رقم زدند اما راهی از پیش نبردند.

وی اضافه کرد: دشمنان، یاران باوفای امام راحل و خدمتگزاران صادق این نظام را در قامت نخست وزیر و رئیس جمهور این خاک به شهادت رساندن و فاجعه ای عظیم به بار آوردند به خیال اینکه کار ایران و اسلام تمام است اما دیدند که این نظام با قدرت ایستاده است.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه تنها 50 روز از فعالیت دولت شهید رجایی گذشته بود که به فیض شهادت نایل شدند عنوان کرد: منافقان کوردل برای منحل شدن دین اسلام و نظام جمهوری نوپای اسلامی برنامه ریزی کردند اما دیدند که با شکل‌گیری دولت جدید این نظام به کار خود ادامه خواهد داد از این رو با استفاده از عاملان نفوذی خود در کشور مقدس جمهوری اسلامی دست به شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر زدند.

وی در بخشی از سخنان خود با برشمردن ویژگی های شهدای دولت اظهار داشت: این نظام دو انسان پاک و منزه را از دست داد کسانی که در برابر مشکلات ایستاده بودند و رنج ها کشیده بودند و در زندان های ستم شاهی مقاومت کردند.

امام جمعه یزد افزود: این دو بزرگوار عاشق ولایت و امامت بودند تمام وجود خود را وقف بر خدمت به نظام و اسلام کرده بودند تا آنجا که امام راحل فرمودند این‌ها ریاست را مهار کرده بودند

وی با اظهار تاسف از اینکه اکنون مهار ریاست در جامعه برعکس شده گفت: در حال حاضر همه در بند ریاست و پست و مقام خود هستند و دست به کارهایی می زنند که در شان این نظام نیست و تفاوتی هم ندارد در چه پست و مقامی باشند.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر الگوگیری از این دو شهید والامقام خواستار خدمت صادقانه به جامعه و اسلام شد و تصریح کرد: باید همواره در انجام هرکاری خداوند را شاهد و ناظر بر اعمال بگیریم و با هوای نفس خود مبارزه کنیم./س
برچسب ها: هشدار ، امام جمعه ، یزد ، به ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.