نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت‌های صورت‌ گرفته از تشکیل اداره کل میراث فرهنگی سیستان به نظر می آید که اشتباه بوده و قابل حل است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید باقر حسینی امروز اظهار داشت: مردم با اصالت و ولایت مدار سیستان شایسته سپاس و خدمت هستند.

وی در زمینه خلاف قانون اعلام شدن تشکیل اداره کل میراث فرهنگی سیستان توسط رئیس مجلس گفت: طی صحبتی که با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شده است ایشان نیز در حل این مشکل به ما کمک خواهند کرد.

حسینی با بیان اینکه به نظر برداشت‌های صورت‌ گرفته در این مورد اشتباه بوده است، تصریح کرد: مردم سیستان نگران نباشند این موضوع به لطف خداوند و کمک نمایندگان حل خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان خواسته نخست مردم منطقه سیستان را از دولت یازدهم، اشتغال عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه بالاترین رقم بیکاری در کشور را داریم، خشکسالی‌ 15 ساله بر سر مردم این منطقه آوار شده و کشاورزی، صیادی و دامداری اینجا نیز از بین رفته است، اشتغال نخستین خواسته مردم به حساب می‌آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اظهار تاسف از بهره نجستن مردم زابل از دی کلینیک تامین اجتماعی این منطقه، گفت: راه اندازی دی‌کلینیک زابل یکی دیگر از اولویت‌های ماست، وزیر بهداشت نیز قول داده‌اند تا مشکلات منابع انسانی این مرکز درمانی بزرگ مرتفع شود.

حسینی در ادامه شرح حال فعلی سیستان را نزدیک به مهاجرت گسترده مردم این منطقه به شمال کشور توصیف کرد و ابراز داشت: تعداد زیادی از مردم استان به شهر‌های دیگر کشور مهاجرت کرده‌اند، وجود پدیده ریزگرد‌ها و ناسالم بودن هوا موجب شده تا اهالی سیستان حداقل برای حفظ سلامتی اعضا خانواده خود از این منطقه خارج بشوند.

وی در ادامه با یادآوری 147 روز بحرانی در شرایط هوایی منطقه سیستان، گفت: از همین جا از دولت جدید می‌خواهیم به وضعیت بهداشت و درمان منطقه سیستان توجه ویژه‌ای داشته باشد./ج1

برچسب ها: میراث ، مهاجرت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.