مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از شناسایی 2 محصول جعلی واحدهای تولیدی سایر استان‌ها که در محصولات تولیدی اقدام به به‌کارگیری نشان استاندارد کرده بودند، خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی، علی اصغر رضازاده در این باره تصریح کرد: جعل نشان استاندارد این محصولات طی نظارت و بازدید کارشناسان این اداره کل در قالب طرح طاها و بازدید از مراکز عرضه استان کشف شد.

وی افزود: بر همین اساس روغن زیتون با نام تجارتی رودبارک و نمک با نام تجارتی ماهان غیراستاندارد بوده و نشان استاندارد درج شده بر روی محصول فوق جعل شده است.

رضازاده با تاکید بر رعایت مفاد تبصره چهار ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تولید محصولات غذایی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و توزیع و عرضه آن بدون رعایت قوانین استاندارد ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان مواد غذایی ملزم به درج دقیق مشخصات از جمله آدرس محل تولید بر روی محصولات غذایی هستند و در غیر این صورت تخلف محسوب شده و به توقیف کالا منجر می‌شود.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان شمالی از شهروندان خواست هنگام خرید کالا به مشخصات درج شده بر روی کالا، علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضا دقت شود و برای ثبت شکایات به سایت اداره کل مراجعه کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.