امام جمعه شاهین‌دژ بر لزوم استفاده مفید جوانان از فرصت‌ها و لحظات زندگی تأکید کرد و عدم بهره‌گیری درست از آنها را سبب خسران دنیا و آخرت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مسلمانان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) از امامان بزرگوار ما شیعیان و موسس مکتب جعفری در دنیای اسلام بوده‌اند که با تربیت شاگردانی متعدد توانستند اسلام ناب محمدی را برای ما زنده و پابرجا نگه دارند که توجه به سیره و احادیث گران‌مایه ایشان می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مشکلات ما در عصر حاضر شود.

وی به تهدیدات اخیر آمریکا علیه سوریه اشاره کرد و افزود: در روایات متعددی آمده است که لشکر سفیانی در آخرالزمان به طرز فجیعی نابود می‌شود که لشکر آمریکا، انگلیس و متحدان غربی و عربی آنان که دست در دست هم دادند تا سوریه را نابود سازند، تشکیل‌دهندگان لشکر سفیانی هستند.

باقری به سرانجام پیروزی حق در برابر باطل اشاره کرد و گفت: شکست نهایی لشکر کفر حتمی است و پیروزی لشکر به حق اسلام نیز به عنوان وعده‌ الهی به زودی محقق خواهد شد.

وی به اوج قدرت و اقتدار اسلام در دنیا و رعب و وحشت استکبار از آن تأکید کرد و افزود: وعده الهی با جنگ و خونریزی و کشتار کفار تغییر پیدا نمی‌کند و مقاومت پیروز نهایی این کارگزار می‌شود.

باقری به شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره و تصریح کرد: ایشان نمودی در زندگی پیاده کردند که علاوه بر رواج مکتب امام باقر(ع) با پرورش شاگردان ایشان، توانستند احادیث نبوی و ولایت را در جامعه جایگزین کرده و مردم را به سوی ایمان به خدا و تبعیت از حق رهنمون شوند.

امام جمعه شاهین‌دژ با استناد به حدیثی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: در دنیا سه روز برای افراد وجود دارد، روزی که گذشته و تغییری در آن نمی‌توان داد، روزی که خواهد آمد و اکنون داشتن حرص و ولع برای رسیدن به آرزوهای آینده در آن معنایی ندارد و روزی که جاری است و فرد در آن روز قرار دارد.

وی ماندن در حسرت گذشته و در تب و تاب آینده بودن را مانعی بزرگ بر سر راه لذت بردن از زندگی دنیایی عنوان کرد و افزود: آنچه مهم است استفاده مفید از فرصت‌ها و توجه به این نکته است که امروز آینده‌ای در گذشته بوده و گذشته‌ای در آینده خواهد بود و اگر از امروز خود استفاده درست نبریم مایه حسرت و عذاب در آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: فرصت‌ها چون ابرها در حال عبور هستند و چون رسم روزگار فرصت‌سوزی است، انسان وظیفه دارد از فرصت‌های خود به نحو احسن، در راستای کسب معارف الهی و برقراری ارتباط معنوی با خداوند متعال استفاده کند تا به خسران دنیا و عقبی گرفتار نشوند.

باقری پشیمانی بر گذشته را مانعی در حرکت بهتر برای آینده و امیدواری بی‌دلیل برای آینده را عاملی برای کاستن تلاش برای ساختن آینده‌ای روشن اعلام کرد و افزود: انسان باید هر روز خود را مغتنم شمارد و سهم دنیوی و اخروی خود را همان روز کسب کند تا بتواند به سعادت دنیا و آخرت نائل شود./س

برچسب ها: فرصت ، شاهین دژ ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.