رييس اداره حفاظت محيط زيست گچساران گفت: انسان هاي بي توجه به طبيعت عامل اصلي آتش سوزي در جنگل ها و طبيعت اين شهرستان هستند.

  عبدال ديانتي نسب در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: بي توجهي برخي مسافران و گردشگران در خاموش كردن آتش برافروخته در مناطق مرتعي و جنگلي، آتش زدن مزارع از سوي كشاورزان در هنگام برداشت محصولات و ناتواني در كنترل آن و برخي بي احتياطي ها از جمله عواملي است كه در كنار وزش باد در منطقه موجب انتشار آتش به مراتع و جنگل ها و ايجاد خسارت گسترده به اين موهبت الهي مي شود.
وي بيان كرد:حذف پوشش گياهي پايدار، كاهش فتوسنتز گياهان، افزايش فرسايش، كاهش نفوذپذيري خاك ،اثرات مخرب زيست محيطي و خسارت هاي وارده در بخش گردشگري از مهمترين پيامدهاي آتش سوزي در عرصه هاي طبيعي است.
رييس اداره حفاظت محيط زيست گچساران با اشاره به نقش اطلاع رساني و آگاه سازي به مردم در چگونگي وقوع آتش سوزي و اطفاي حريق قبل از گسترش آتش از رسانه هاي ارتباط جمعي خواست تا با فرهنگ سازي مناسب زمينه كاهش آتش سوزي در مناطق حفاظت شده را فراهم كنند.
ديانتي نسب از وقوع دو آتش سوزي گسترده در مناطق حفاظت شده اين شهرستان با وسعت 80 هكتار در سال 92 اظهار تاسف كرد و خواستار مشاركت مردم در حفظ محيط زيست شد.
اگرچه سطح آتش سوزي دور روز اخير منطقه دشتك ديل 50 هكتار اعلام شده است اما براساس تصاوير دريافتي و گزارش هاي كارشناسان آگاه و منابع مردمي سطح اين حريق گسترده ترآماراعلام شده است./س
برچسب ها: آتش ، سوزی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.