تیم ملی بسکتبال بزرگسالان بانوان در دومین روز تورنمنت چهارجانبه تهران با اختلاف زیاد تیم جوانان ایران را شکست داد و با پیروزی ترکمنستان مقابل عراق، دیدار فردای ایران و ترکمنستان به فینال شبیه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که طی یک سال گذشته ورود بانوان به سالن بسکتبال آزادی ممنوع بود، با برگزاری تورنمنت چهارجانبه بانوان برای اولین بار بر درب ورودی سالن عبارت "ورود آقایان اکیدا ممنوع" نقش بست و تماشاگران دختر هم به تماشای دیدار تیمهای جوانان و بزرگسالان ایران نشستند.

تیم بزرگسالان ایران با ترکیب سعیده علی، نارینه اردشیان، مژگان خدادادی، سپیده جعفری و ادنا عیسائیان به میدان آمد و تیم جوانان نیز با ترکیب مهسا تقی زاده، فائزه شهریاری، سارا حسنین، کیمیا تهرانی و فرناز ملکی مقابل بزرگسالان قرار گرفت.

بازیکنان جوان شروع خوبی در بازی داشته و بعد از چهار دقیقه 12 بر 6 پیش افتادند اما در شش دقیقه بعدی تنها دو امتیاز دیگر به دست آورده و تیم بزرگسالان با گلهای معصومه اسماعیل زاده بلند قامت تا پایان کوارتر اول 30 امتیاز گرفت.

کفش و لباسهایی مشابه با آقایان

دختران بسکتبالیست در حالی تورنمنت تهران را شروع کردند که امکاناتی مثل کفش، لباس و سایر شرایط آنها با تیم آقایان یکسان است. کرم زاده نایب رئیس بانوان با تاکید این مطلب گفت: ما هنوز شرایط رفتن به خارج از کشور را در بخش بانوان نداریم اما برای تورنمنت چهارجانبه هر چیزی را که از محمود مشحون درخواست کردیم، فراهم کرد و حتی کفش و لباس بازیکنان مشابه همان چیزی بود که در اختیار تیم پسران می گذارند.

دختران بزرگسال که با لباس های قرمز رنگ مقابل تیم جوانان سبز پوش به میدان رفته بودند در کوارنر دوم امتیازات خود را به 50 امتیاز رسانده و این کوارتر را 25 بر 8 بردند تا در نیمه اول 55 بر 22 پیروز میدان باشند.

اسماعیل زاده که در روز اول هم بهترین گلزن ایران بود در پایان نیمه با 14 امتیاز بهترین بازیکن زمین بود و تینا عیسائیان با 9 امتیاز و 9 ریباند در کنار مژگان خدادادی با 8 امتیاز، 11 ریباند و چهار توپربایی در کنار اسماعیل زاده بهترینهای بزرگسالان بودند.

بازی تیمی ستارگان لیگ

تنها تیم ملی آقایان به بازی تیمی و غیر فردی روی نیاورده، بلکه همزمان تیم بانوان هم نشان داد که بر تک ستاره ها متکی نیست و امتیازات بین بازیکنان تقسیم می شد. هر چند تاکتیک تیمی بیشتر بر روی رساندن توپ به اسماعیل زاده و وکیلی متکی بود.

هادوی سرمربی تیم ملی بزرگسالان در پاسخ به اینکه بازیکنانی مثل عیسائیان و چند بازیکن دیگر در جریان بازیهای لیگ بیشتر مرکز توجه هستند، توضیح می دهد: بازیکنی مثل تینا عیسائیان بسیار توانمند، کارا و موثر است اما تیم ما بر مبنای 12 نفر است و همه باید اعتماد به نفس داشته باشند. به همین دلیل هم تلاش می کنیم از تمام قوا استفاده کنیم البته در بازیهای سنگینتر شاید بازیکنانی مثل تینا تاثیرگذارتر باشند.

تیم بزرگسالان در کوارتر سوم بازی با برتری کامل در تمام دقایق با نتیجه 30 بر 3 برنده شد.

در کوارتر پایانی هم بازیکنان جوان موفق به نزدیک کردن نتیجه نشده و در حالی که زیر 30 امتیاز مانده بودند، تیم بزرگسالان تا دو دقیقه به پایان از 100 امتیاز گذشت و در نهایت 107 بر 31 برنده شد.

خدادادی و اسماعیل زاده برترین های بازی

در پایان دیدار دو تیم ایرانی حاضر در تورنمنت چهارجانبه تهران، مژگان خدادادی با 16 امتیاز، 14 ریباند، چهار پاس گل و شش توپربایی بهترین بازیکن زمین بود و معصومه اسماعیل زاده هم 18 امتیاز، 6 ریباند، سه توپربایی و سه پاس گل داشت.

دلارام وکیلی 15 امتیاز و چهار ریباند؛ تینا عیسائیان 11 امتیاز و 16 ریباند؛ سپیده جعفری 10 امتیاز و شش ریباند و آِیرین آرتونیان 11 امتیاز و 5 ریباند داشتند.

در تیم جوانان هم سارا حسنین با 11 امتیاز، بهترین امتیاز آور بود و کیمیا تهرانی هم 10 ریباند داشت.

پیروزی ترکمنستان مقابل عراق

تیم ترکمنستان در دومین دیدار امروز با نتیجه 98 بر 57 عراق را شکست داده و به این ترتیب مصاف فردای دو تیم بزرگسالان ایران و ترکمنستان تکلیف قهرمان تورنمنت را مشخص می کند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار