20 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به ماجراجویی‌های آمریکا تاکید کردند: سوریه در برابر حماقت آمریکا، چنان حماسه‌ای رقم خواهد زد که آیندگان به تحسین آن می‌پردازند لذا هشدار می‌دهیم هیچ قدرتی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، 20 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای نسبت به ماجراجویی‌های آمریکا و صهیونیسم جهانی در سوریه هشدار دادند.

در پی تحولات اخیر در سوریه و حملات شیمیایی کور به برخی از مناطق که سبب نگرانی‌های شدید در میان مجامع بین‌المللی شده است یقیناً جنبش دانشجویی مسلمان به عنوان چشمان بیدار ملت خداجوی ایران نمی‌تواند نسب به این فاجعه بی تفاوت باشد.

جنبش دانشجویی مسلمان در عین تفاوت سلایق و نگرش‌ها، این حملات ناجوانمردانه و غیر انسانی را محکوم می‌کند و از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز تقاضا دارد از طریق راهکارهای دیپلماتیک و بین المللی در جهت مشخص شدن عاملان اصلی این جنایت ناجوانمردانه از هیچ کوششی دریغ نکند.

20 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به عریان شدن ماهیت جنگ طلبانه آمریکا، تصریح کرد: دولت آمریکا و صهیونیسم جهانی در پی فراهم نمودن مقدمات تجاوز نظامی به سوریه و نقض آشکار تمامیت ارضی آن کشور هستند. آنان که ادعای دفاع از حقوق بشر و آزادی خواهی شان گوش فلک را کر کرده است، اکنون که حتی برای حمله نظامی به سوریه نتوانستند اجماع جهانی حاصل کنند حاضر شده‌اند نقاب اتو کشیده شده دیپلماتیک خود را کنار زده و ماهیت جنگ طلبانه و مستکبرانه خود را بار دیگر برای جهانیان و به وی‍‍‍‍‍‍‍‍ژه ملت‌های بیدار منطقه عریان‌تر کنند.

هرچند تبعات تجاوزهای به افغانستان و عراق پس از سالها نه تنها دامن آمریکا و هم پیمانانشان را رها نکرده است بلکه افکار عمومی مردم خود را هم نتواستند راضی کنند اما ظاهرا همچنان آمریکا به دنبال ادامه سیاست‌های ماجراجویانه خود در گذشته است و پیام بیداری و آزادی خواهی ملت های منطقه را نشنیده است.

این انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور با اشاره به این موضوع که آینده سوریه را مردم این کشور می‌سازند، خاطرنشان کرد: بدیهی است که ملت سوریه بهای محور مقاومت بودن خود را می‌پردازد و همان مبنای ایدئولوژیکی که ملت سوریه با توسل به آن به حمایت از فلسطین می‌پردازند بدون تردید این بار نیز چنانچه آمریکا و هم پیمانانش دست به چنین حماقتی بزنند، چنان حماسه‌ای رقم خواهد خورد که آیندگان به تحسین آن می‌پردازند. لذا هشدار می‌دهیم هیچ قدرتی حق دخالت در امور داخلی سوریه را ندارد و آینده سوریه را مردم این کشور در انتخابات 2014 تعیین خواهند کرد و ما حق حاکمیت بر سرنوشت را برای مردم سوریه محفوظ می دانیم.

اسامی این انجمن‌ها به شرح زیر است: 1- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز 2- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فسا 3- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی 4- انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 5- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم وصنعت 6- انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه سیستان و بلوچستان 7- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان 8- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اشراق بجنورد 9- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران 10- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان 11- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اراک 12- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زنجان 13- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه علوم پزشکی اهواز 14- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان 15- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بجنورد 16- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان 17- هیئت موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه یزد 18- هیئت مؤسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه شهید چمران اهواز 19- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی باهنر شیراز 20- انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار