کرملین روز جمعه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حال حاضر قصد ندارد گفتگوهای دوجانبه با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نشست گروه20 انجام دهد هر چند که احتمال دیداری غیررسمی وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; یوری اوشاکوف دستیار سیاست خارجی کرملین در کنفرانسی خبری اعلام کرد: «نشستی با اوباما برنامه ریزی نشده است».وی گفت پوتین قصد دارد زمانیکه به رهبران کشورها در نشست سن پترزبورگ خوشامدگویی می‌کند، همچون دیگران «با وی (اوباما) دست دهد».

اوشاکوف اعلام کرد همچنان احتمال دارد دو طرف در حاشیه نشست صحبت کنند ولی «اینکه این (دیدار) ایستاده یا نشسته باشد، من آن را نمی دانم».پس از آنکه روسیه به ادوارد اسنودن افشاگر اطلاعات آمریکا پناهندگی داد، روابط این دو کشور تیره و تار شد و کاخ سفید اوایل این ماه نشست آمریکا-روسیه را که قرار بود در آستانه نشست گروه 20 در مسکو برگزار شود، لغو کرد.

اوشاکوف توضیح داد قرار نبود نشستی دوجانبه در سن پترزبورگ برگزار شود «زیرا ما و آمریکایی‌ها سفر دولتی تمام عیار (اوباما) را به کشور (روسیه) برنامه ریزی کرده بودیم که همانطور که شما می دانید، این اتفاق نمی‌افتد».به علاوه مناقشه بر سر اسنودن، مناسبات آمریکا و روسیه به علت یک رشته دیگر مناقشات از جمله سوریه و حقوق بشر، متشنج شده است.
برچسب ها: کرملین ، دیدار ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار