رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص ازدیاد نسل و با بيان اينکه پیشنهادات در این زمینه آماده شده و برای مطرح‌شدن در صحن علنی مجلس نیز آماده می‌شود،‌ گفت: علاوه بر این مصوبه تشویق‌هایی هم برای ازدیاد نسل در نظر گرفته شده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري خانه ملت، علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي  با اشاره به اقدامات مجلس در خصوص ازدیاد نسل با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش نسل جوان در کشور گفت: این موضوع هم در کمیسیون بهداشت و هم در کمیسیون فرهنگی مطالعه شده و پیشنهادات در این زمینه آماده شده و برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس نیز آماده می شود.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این مصوبه تشویق هایی برای ازدیاد نسل در نظر گرفته شده است.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به اقدامات لازم برای شرایط آب و هوایی استان قم اشاره کرد و گفت: شرایط آب و هوایی قم از جهات مختلف مناسب نیست به طوری که علاوه بر گرمای قم مسئله غبار نیز وجود دارد که البته در برخی استان های دیگر به ویژه استان های جنوبی مسئله غبار جدی تر است.
 
نماینده مردم قم در مجلس نهم افزود: دو مسئله در این راستا وجود دارد؛ اول اینکه باید مشکل آب و هوایی را تعدیل کرد.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه موضوع غبار یا گرمای هوا اثرات ناسالم در بدن انسان دارد افزود: لذا باید این موضوع به صورت ریشه ای حل شود و طی مذاکراتی که با دستگاه های ذیربط مانند شورای شهر داشته ایم به آنها اعلام کردیم که فضای سبز قم مخدوش شده و فضای سبز بیرون قم نیز تبدیل به باغات شده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید یک کمربندی فضای سبز در قم ایجاد شود ادامه داد: در این خصوص سفارش لازم را به شورای شهر کرده ایم.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم در ادامه به موضوع غبار در قم اشاره کرد و گفت: ریشه غبار در عربستان و کشورهای منطقه است به طوری که همکاری کشورهای منطقه را نیز می طلبد.
 
لاریجانی گفت: در جلسه ای که با آقای نوری مالکی در عراق داشتیم این موضوع را مطرح کردیم تا بحث گرد و غبار به صورت ریشه ای حل شود.
 
وی با بیان اینکه موضوع دوم مشکل آب شرب و صنعتی در استان قم است تصریح کرد: با تکمیل سد کوچه ری که 75 درصد آن تکمیل شده است امیدواریم امسال مشکل آب شیرین شهر قم  برطرف شود و مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آب شهرک های صنعتی نیز از دیگر مشکلات این واحدها است که در این راستا طرح انتقال آب از تهران به شهرک های صنعتی قم در دست بررسی است و قرارداد آن نیز تنظیم شده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار