یک منبع بلندپایه در وزارت دفاع روسیه در گفتگو با خبرگزاری‌های روس اعلام کرد این وزارتخانه قصد دارد سال 2017 یک سامانه دفاع موشکی هوایی جدید پیشرفته را که می تواند مواضعی را در فضا هدف قرار دهد، مستقر کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرگزاری اینترفاکس به نقل از این منبع اعلام کرد: «سامانه موشکی دفاع هوایی نویدبخش S-500 در مرحله ساخت است. قرار است این (سامانه) در سال 2017 مستقر شود».این منبع افزود این سامانه دوربرد قادر خواهد بود اهداف را حتی اگر در فضا باشند، منهدم کند و کل خاک روسیه را پوشش خواهد داد.
روسیه در حال ساخت سامانه‌های دفاع موشکی بیش از پیش کارآمد برای اهداف بازدارنده است و در عین حال با طرح‌های آمریکا برای برقراری یک سپر دفاع موشکی در اروپا مخالفت می‌کند.روسیه می‌گوید پیشرفته‌ترین سامانه ضد هوایی و ضد موشکی در دست استفاده این کشور یعنی S-400، 400 کیلومتر برد دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پارسال اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در یک دهه آینده حدود 28 سامانه S-400 دریافت خواهند کرد.روسیه از لغو قراردادهای به شدت جنجالی به منظور ارائه چهار سامانه موشکی دفاع هوایی قدرتمند S-300 به سوریه خودداری کرده است. این توافق باعث نگرانی بین‌المللی شده است.
برچسب ها: سمانه ، موشک ، استقرار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار