مهم ترین اقدام درمانی برای شکستگی ثابت کردن عضو شکسته است اگر اقدام به گچ گرفتن شکستگی نکنید، استخوانتان عملکرد ضعیف خود را ادامه می دهد.

دکترعلی ترکمان متخصص ارتوپد در گفتگو باخبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: وقتی شکستگی اتفاق افتاد مهم ترين کار گروه درمانی و خود فرد فیکس کردن محل شکستگی با امکانات موجوداست.

وی ادامه داد: زمانی که شکستگی اتفاق می افتد که استخوان راستای طبیعی خود را از دست می دهد و اولین علائم شکستگی درد شدید تورم است.

ترکمان خاطر نشان کرد: اگرشکستگی برای استخوان ایجاد شده باشد بو نیاز به انواع فیکساتورها مثل گچ باشد اما فرد به هر دلیل اقدام به دهان نکند و بگذارد گذاشت خود استخوان جوش بخورد ممکن است مشکلاتی برای فرد در آینده ایجاد می کند.

وی اشاره کرد: اگر بدون اقدام درمانی بگذاریم خود استخوان روند استحوان سازی و جوش خوردن راادامه دهد ممکن است در راستای طبیعی خود جوش نخورد و امکان ایجاد زائده وجود دارد  که ممکن است استخوان کوتاه تر شود و درنتیجه عملکرد طبیعی عضو ازبین می رود .

ترکمنان خاطر نشان کرد: اگر در حال شکستگی انجام نشود بعضی از استخوان ها مانند گردن ،استخوان ران اصلا جوش نمی خورد و فورا نیاز به اقلام درمانی لازم دارد./ع2

برچسب ها: استخوان ، گچ ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار