شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: میان اعضای مجلس نمایندگان آمریکا درباره حمله به سوریه اختلافاتی وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود را درباره سوریه بر اساس منافع آمریکا اتخاذ خواهد کرد. کایتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد پای منافع اساسی آمریکا در میان است و کشورهایی که معیارهای بین المللی مرتبط به سلاح شیمیایی را نقض می کنند باید حساب پس بدهند. کاخ سفید همچنین تاکید کرد رئیس جمهور اوباما حق خود را محفوظ می داند که به صورت یکجانبه و بدون منتظر ماندن سازمان ملل و متحدان این کشور نظیر انگلیس اقدام کند ولی رایزنی ها با متحدان ادامه دارد. کاخ سفید واکنش آمریکا به استفاده از سلاح شیمیایی را محدود دانسته است.

پییر غانم خبرنگار این شبکه در واشنگتن در گزارشی در این زمینه افزود: آمریکا خود را آماده حمله نظامی به سوریه می کند ولی اختلافات زیادی در کنگره آمریکا در این زمینه وجود دارد و فشارهایی را بر اوباما وارد کرده است. اظهارات وی در خصوص گزینه های مطرح در تعامل با سوریه باعث تشدید اختلافات در کنگره شده است. جان بینن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اوباما این پرسش را مطرح کرد چگونه اقدام نظامی می تواند منافع آمریکا را تضمین کند. وی در نامه ای به اوباما پرسش های عدیده ای را از اوباما مطرح کرد و خواستار پاسخ دادن به این پرسش ها شد. بخش دیگری از نمایندگان آمریکا از رئیس جمهور این کشور می خواهند باید موضع وی در خصوص سوریه قاطع باشد و حمله به این کشور منافع آمریکا را حفظ کند. دولت آمریکا وعده داد سند رسمی در خصوص گزارش سازمان های اطلاعاتی این کشور درباره حمله شیمیایی در سوریه منتشر کند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: رایزنی با اعضای کنگره بخشی از رایزنی های مهم برای کاخ سفید است.

اوباما گفت: ما می توانیم اقدامی محدود در سوریه داشته باشیم و وارد درگیری طولانی این کشور نشویم.

جاناتان برودر روزنامه نگار آمریکایی گفت: نامه رئیس مجلس آمریکا به اوباما بیانگر مخالفت یکصد نماینده این مجلس است که درباره هر گونه مداخله نظامی در سوریه اختلاف نظر جدی دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار