فرمانده قرارگاه سازندگی قرب نوح گفت: جابجایی و صرف نظر کردن از برخی فرصت‌ها در پروژه‌های دیگر از سوی قرارگاه خاتم سبب شده است متروی قم تعطیل نشده و کار برای احداث آن همچنان ادامه یابد زیرا مترو نقشی اساسی در توسعه شهر قم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد جوانبخت اظهار داشت: تاکنون حدود یک کیلومتر از تونل خط A متروی قم به روش سنتی حفاری شده و از این پس هم با استفاده از دستگاه TBM این کار صورت خواهد گرفت.
فرمانده قرارگاه قرب نوح با بیان اینکه طول تونل این خط در نهایت 14.5 کیلومتر خواهد بود گفت: در شرایطی که تحریم‌ها فشارهای زیادی برای ورود دستگاه TBM به داخل کشور ایجاد کرده بود اما با استفاده از تجارب و آشنایی مدیران قرارگاه با اینگونه شرایط بالاخره موفق شدیم دستگاه عظیم حفاری را وارد کنیم.
وی ادامه داد: سعی کردیم این دستگاه را از یکی از بهترین کشورهایی که در این زمینه تخصص داشت تهیه کنیم که در نهایت شرکت هرنکلشت آلمان انتخاب شد و در حال حاضر پیشرفته‌ترین دستگاه حفاری کشور برای متروی قم تهیه شده است.
جوانبخت با بیان اینکه دستگاه TBM حاضر در سال 2009 ساخته شده است گفت: مهندسان ایرانی توانستند دستگاه مذکور را در قم مونتاژ کنند که این امر هم اقدام بزرگی محسوب می‌شود.
فرمانده قرارگاه قرب نوح با تاکید بر نگاه جدی و روحیه جهادی در ساخت متروی قم بیان داشت: هرچند کمک‌های صورت گرفته مطابق با آنچه در قرارداد پیش‌بینی شده بود نبوده است اما رویکرد قرارگاه خاتم هم محکم و ثابت شدن این پروژه عظیم در قم و پیشرفت شهر کریمه اهل بیت(ع) بوده است.
وی اضافه کرد: جابجایی و صرف نظر کردن از برخی فرصت‌ها در پروژه‌های دیگر از سوی قرارگاه خاتم سبب شده است متروی قم تعطیل نشده و کار برای احداث آن همچنان ادامه یابد زیرا مترو نقشی اساسی در توسعه قم خواهد داشت؛ مسیر آینده این پروژه روشن است و در صورت تامین اعتبارات لازم در زمان‌بندی مشخص به پایان خواهد رسید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.