برای آنکه یک ارتباط سالم با مودم بدون سیم خود برقرار کنید و در میانه راه کس دیگری حق استفاده از اینترنت شما را نداشته باشد باید راه های مختلف را امتحان کنید که از مهمترین آن ها می توان به بررسی افرادی که متصل به نت شما هستند استفاده کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، برقراري ارتباط با يک مودم بيسيم کار بسيار آساني است. کافي است که در محدوده برد موثر مودم قرار داشته باشيد و در صورتي که کلمه عبور براي آن تعيين شده است، اين کلمه را در واسط ارتباطي وارد کنيد.

نکته اين جاست که اين کار همان‌اندازه که براي صاحب مودم آسان است، براي ديگران نيز آسان است.

متاسفانه روش‌هايي نيز براي کشف کلمه عبور يا دور زدن آن وجود دارد و اين موضوع باعث مي‌شود کاربران اين نوع مودم‌ها دائما نگران اين موضوع باشند که مبادا شخصي بدون اجازه و اطلاع آن‌ها، به مودم متصل شده و از اينترنت استفاده کند. علي‌الخصوص وقتي سرعت اينترنت کند مي‌شود که متاسفانه در کشور ما اتفاق رايجي است، اين فکر دائما ذهن را درگير مي‌کند.

ساده‌ترين راه براي اطمينان از اين موضوع وارد شدن به صفحه تنظيمات مودم است. اين کار از طريق مرورگر انجام مي‌شود و فهرستي از IP دستگاه‌هاي متصل به مودم را نمايش مي‌دهد. اين کار کاملا کاربردي است اما در صورتي که بخواهيد آن را دائما تکرار کنيد، چندان بي‌دردسر به نظر نمي‌رسد. راه ساده‌تري نيز براي انجام اين کار وجود دارد.

برنامه Wireless Network Watcher، تنها براي نظارت بر اتصالات شبکه‌هاي بيسيم طراحي شده است. البته اين برنامه قادر است شبکه‌هاي بيسيم با حداکثر پهناي باند يک گيگابيت را نيز شناسايي کند که احتمالا خيلي بيشتر از امکانات موجود کاربران ايراني است.

مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار سادگي دسترسي به آن است. اين نرم‌افزار در سيستم‌عامل ويندوز مقيم مي‌شود و هميشه مي‌توانيد تنها با يک کليک ساده، IP دستگاه‌هاي متصل به مودم بيسيم خود را مشاهده کنيد.

لازم به ذکر است که اين نرم‌افزار تنها مي‌تواند دستگا‌ه‌هاي متصل به مودمي را شناسايي کند که رايانه شما به آن متصل است و در آن واحد تنها مي‌تواند يک شبکه را تحت نظر قرار دهد. نرم‌افزار Wireless Network Watcher مي‌تواند ماهيت برخي از IPها مانند IP رايانه شخصي شما، IP روتر و IP مودم را شناسايي کند. IP دستگاه‌ها و رايانه‌هاي ديگر متصل به مودم تنها به صورت IP و بدون هيچ توضيحاتي نمايش داده مي‌شوند.

اگر مچ سارقي را گرفتيد، مي‌توانيد Mac Adress سارق را از طريق مودم بلاک کنيد تا ديگر هرگز نتواند با رايانه يا تلفن همراه خود به مودم شما متصل شود.

برای دانلود این برنامه می توانید اینجا را کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۷:۴۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
besiyar karamad bud mamnun
Iran (Islamic Republic of)
حسين
۰۲:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
كاش براي اندرويد هم ميشد ازاين كارا كرد شديدا بااين. مسله مواجهم
Iran (Islamic Republic of)
سیّد دلبر
۱۸:۰۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۳
برای اندرویید هم داره

spector wifi
Iran (Islamic Republic of)
omid
۰۱:۴۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۲
سایت خیلی خوبیه.
Sweden
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۲
خیلی وقت بود دنبال همچین نرم افزاری می گشتم
با تشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار